Jump to content

QuickSilver Pilothouse eller Arvor


fjordfisker

Recommended Posts

Er på jakt etter en robust hobbyfiskebåt. Jeg kunne tenke meg med overbygg så da har jeg blitt litt frelst i QuickSilver Pilotehouse 580|640 og Arvor 215

 

Det jeg ser på bilder er at i en Arvor har man mulighet til å styre båten ute. Den har en styrepinne og "gass" festet i akter. Må man være inne i styrehuset på en Quicksilver Pilotehouse for å styre båten eller finnes det en måte å styre den slik man kan med en Arvor. For meg virker det lite praktisk om man alltid må inn i huset for å styre hvis man hoder på med fiske..

 

Det er forskjell i pris på Pilotehouse og Arvor. Er dette i hovedsak pga innvendig og utvendig motor? eller er Arvor i en klasse for seg?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Som ivrig hobbyfisker kan jeg virkelig anbefale styrhusbåt! :thumbsup:

 

Jeg bestilte min Quicksilver 640 uten utvendig styring, og var skeptisk til det, men etter 1 sesong og nesten 100 timer savner jeg ikke utvendig styring i det hele tatt - det er full ståhøyde i styrhuset og med setene i nedslått stilling kommer du fint til styreposisjonen. Utvendig ratt på Quciksilvern's koster 20.000 ferdig montert på hjørnet av styrhuset. Det er ikke like elegant som Arvorens rorkult...

 

På "Båter i sjøen" i fjor så jeg en artig rorkultløsning for påhengsmotor montert på en av de minste styrhusbåtene fra Jeanneau. Vurderer du Quicksilver, bør du ta en titt på Jeanneau også!

 

Arvor med innebords diesel og sluregir er vel et bedre konsept for proffe fiskere. Skulle *gjerne* hatt en Arvor, men den ligger dessverre i et helt annet prisleie for meg. Har kikket litt på Arvor 215, og det er lite som skiller utstyrsmessig mellom de to båttypene synes jeg. Det jeg spesielt liker ved Quicksilver er at arbeidsområdet ute er HELT i plan. For meg ser det ut som motordekselet på Arvoren kan komme litt i veien.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...