Jump to content

Musikkanlegg en uting i båt?

Sjøogvind

Recommended Posts

Og noen blir rasende hvis det kjøres formålsløst omkring med jolle....

Eller det brukes aggregater, for ikke å snakke om hvis det lades batterier med hovedmotor.

Menneskeskapte bølger må nok ta skylden for mere enn et hjerteinfarkt.

For ikke å snakke om fart, "de som kjører fortere enn det jeg gjør med min båt er idioter", blir det ofte hevdet her...

Personlig synes jeg det er verst med de som blir så sinte for alt mulig....

Hemmeligheten bak et lykkelig liv i sameksistens med andre brukere av båt og skjærgård er å være veeeldig kresen med hensyn til hva som er verdt å irritere seg over... :yesnod: :yesnod: :yesnod:

Redigert av Johannes (see edit history)

Da jeg var yngre hadde vi alltid en ghettoblaster med i sjekta. Sjekta ble brukt fra april til september, og ut og kjøre båt i 13-18 års alderen med musikk og venner var et nydelig alternativ til å henge på kiosken eller vandre gatelangs. Vi følte oss ikke spesielt priveligerte, selvom jeg nå skjønner at vi var det, det var bare en herlig måte å få sommeren til å gå på. Men var det en gubbe som hytta med nevene fordi det larmet litt fra båten vår lo vi godt.

Mitt poeng er at alle har et forskjellig forhold til å være på sjøen, og det handler like mye om å respektere de som liker å høre på musikk når man tøffer avgårde (eller suser avgårde) som det gjør å respektere de som ikke liker høy musikk.

Sånn sett stilte nok jeg i samme båt som trådstarter, Jeg spilte musikk når jeg tøffet forbi, han ble forbanna og jeg ga blanke.

Enig med deg Johannes, men vi ser ann hvilken "setting" vi er i. Ligger vi i Smøgen på guttetur en helg, er dette med musikk i båt ok, og andres musikk må vi jo også tåle. Men ligger vi i en rolig familiehavn med andre familier, er det selfølgelig rolig på høytaleranlegget, da MÅ man ta hensyn.

Men ligger man uten landstrøm og de andre også gjør det, må man jo forvente at en generator startes i ny og ne, men ikke på natten da :thumbsdown: God Sommer (som allerede er her ??????) :sailing:

Redigert av ole-m (see edit history)

#Jeg krever ro og fred når jeg er på sjøen.# ??????? Du kan vel ikke kreve at alle skal følge hvordan du vil ha det. Men å ønske er en annen ting. Jeg ønsker også ro og fred men litt musikk har vel aldri tatt livet av noen, men man burde vise hensyn til alle rundt seg. Hadde alle gjort det så hadde alle vært fornøyde.

Musikken i båten er et must. En Iskald pils, sol og varme, og postgirobygget på anlegget, da koser jeg meg på sjøen :thumbsup:

Så klart legger man seg ikke inntil en annen båt som vil ha det stille, men litt må man tåle på sjøen.

Jeg liker hekksjøgeneralene som skaper litt bevegelse på en ellers flat sjø, Jeg liker barn som suser i joller, Jeg liker å se folk som koser seg på sjøen. Så lenge jeg er på sjøen er det veldig lite som irriterer meg :flag_bp:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Så lenge det spilles skikkelig musikk (under skikkelig inngår ikke tekno) kan jeg godta mye støy :giggle:

Har anlegg inne i båten, liker godt litt bakgrunnsmusikk. Men for min del vil jeg ha bakgrunnsmusikk, ikke så høy musikk at man må rope for å høre dem på andre siden av bordet og i alle fall ikke så høyt at eventuelle nabobåter plages. Musikken holdes nedi kabinen, oppe på dekk stimulerer jeg heller andre sanser. Tror man kommer langt med å være hyggelige og hensynsfulle på sjøen, krangle kan man heller gjøre med naboen over hekken hjemme.

Er da ikke jeg som skal finne en annen plass.

Må jo si meg helt enig med Sjøogvind her. Muligens det henger litt sammen med oss Sørlendinger som er født med "tean i tanga", og som helst vil nyte skjærgården i ro og fred med terne og måkeskrik som eneste "støykilde", men som mange andre antyder, så går det jo an og vise sunn fornuft. Nå ser sikkert en del av oss som har noen ti-år bak oss i båt litt anderledes på dette kontra "nyere båteiere" som muligens har et litt annet syn på båtlivets gleder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...