Hebbe Startet 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2005 Hei... I forbindelse med omregistrering i småbåtregistret trenger jeg å finne motornummret i båten. Var der i går i forbindelse med sjekk av at båten hadde det bra i vinden og lette etter dette nummret. Fant et nummer på en "lapp med strekkode" som var limt fast i blokka på Forden (Ford endura DE 1,8 l 60 hk, montert i 1996) Vet ikke om dette nummret er det riktige nummret på min motor, vil tro at dette nummret egentlig er festet fast i blokka med et skilt ellet slått inn i blokka. Nummret jeg fant er forøvrig 96FF-6007-AA og det ser jo til å være et nummer som kan være det riktige nummret på min motor. Pilen viser hvor jeg fant dette nummret. Har dere noen formening om at dette er det riktige eller skal jeg lete mer, og i tilfelle hvor ? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
LALUNA II Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 (redigert) er som regel slått inn i blokka ...strekkode lapper tror jeg ikke holder men det kan jo "kanskje"være det rette nummeret du ser der ,,,du kan jo høre med forhandler hvis du ikke finner noe i manualen din På min Perkins er det slått inn ved Dieselpumpen ,,men tør ikke si hvor det er på forden din Redigert 13.Januar.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jorhei Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Kan også hende at du har en metallplate på motorblokka hvor motornr står. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
880 Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Har en slik jernklump under panseret på Mondeoe'en, skal trosse vær og vind om en stund og gå ut i garasjen og se hva jeg kan finne.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
TMe Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Motornummeret står på en liten maskinert flate og er alltid innslått (aldri støpt). På Ford består det av bokstaver og tall. Siste to bokstaver angir produksjonsår og måned. En Ford bilforhandler kan dekode motornummeret og derved fortelle deg en hel del om motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 13.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Har en slik jernklump under panseret på Mondeoe'en, skal trosse vær og vind om en stund og gå ut i garasjen og se hva jeg kan finne.... <{POST_SNAPBACK}> Høres lovende ut... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
880 Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 (redigert) Har nu trosset kulden og tatt et par bilder, det er så trangt nedi der at detaljer rundt siden på motoren er nermest umuligt. Dette bildet viser motoren fra oven. Dette bildet har en rød pil, denne viser området på enden av blokken, siden mot gierkassen, under toppen jeg kunne skimte tall/bokstaver inngravert her, men det var så trangt at det ikke kunne tydes. I det området du pekte på kunne jeg ikke se noe, men dette muligens pga. div. slanger mm. som kom i veien. Redigert, tilegg. Glemte en ting, mulig du peker på merkelappen som var limt på toppdekslet. Denne er forsvunnet hos meg for lang tid siden og kan ikke huske hva denne inneholdt av info. Ellers er den avbildede motoren på 90 hk, med turbo og intercooler, gått snart 160' uten et feilslag...... Redigert 13.Januar.2005 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Hebbe Svart 13.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Har nu trosset kulden og tatt et par bilder, det er så trangt nedi der at detaljer rundt siden på motoren er nermest umuligt. Ellers er den avbildede motoren på 90 hk, med turbo og intercooler, gått snart 160' uten et feilslag...... Tusen takk.... Jo da dette er samme motoren som min men min er uten turbo og intercooler og yter dermed "bare" 60 hk. Vel på snekka mi er det nok... Skal ta med meg speil for å lete der "pila di" er. Er masse slanger der til meg også. Har pratet med den lokale Ford forhandleren og han mente at motoren var bra og seig nok til å kunne være grei båtmotor om den ikke ble kjørt på "fullt turtall" hele tiden som han sa... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.