Jump to content

Hvor for jeg tak i NMEA 2000 giver til bensintanken min?


Kenneth 81

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg holder på å installere NMEA 2000 nettverk i båten min.

Først og fremst for å kunne få motordataene vist på plotteren, men tenkte også at det kunne være kjekt å få tankmåleren til bensintanken koblet til og.

Da giveren er gåen og må byttes så er det vel best å kjøpe en NMEA 2000-giver i stedet for å kjøpe en "vanlig" giver og koble på ett NMEA 2000 interface.

 

Har dere noen tips til hvilken giver jeg bør kjøpe og hvor jeg bør kjøpe den?

 

Tanken er på 175 liter og er enkelt "kasseformet" så trenger ikke en fancy giver som kan stilles inn for merkelig utformede tanker.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg kan se, så ligger det kun bokser som oversetter fra vanlig analog giver til NMEA 2000-nett. Siden jeg trenger ny giver så har jeg lyst til å finne en som kan kobles direkte på nettverket uten en overgang.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

produkter fra Maretron og de har en giver,

 

http://www.marinplus.se/

 

www.maretron.com de har en ultrasonic giver TLM150 for bensin, kan kalibreres for

flere typer tanker. De har og en flow sensor FFM100 om du trenger å vite

forbruket om det ikke er inkludert på motor.

 

Eller google for flere produsenter.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Har kiket litt på TLM150'en og den frister litt.

Ser at den har en 5 cm dødsone øverst i tanken, litt irriterende men det e vel strengt tatt andre enden av tanken som man bekymre seg om.

 

Er det noen her med erfarinf med ultrasoniske tankgivere?

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...