Jump to content

Hva slags propell til 27f Viksund ca 40 hk Yanmar. Sluregir.


glalaksen

Recommended Posts

I dag har vært en dag fra h....... sånn båtmessig. En "sett skrue"? som holder styringen fast i akslingen på roret har enten løsnet eller knekt. Dette resulterte i at roret slo inn i propellen. Så nå er bladene bøyd framover i en bue. Det vil vel si ødelagt?

 

Så da må jeg vel ha en ny, eller brukt, men hvilken?

 

Setter stor pris på svar siden jeg har et par kilometer gangvad stående ute i havet.

Link to post
Share on other sites

Windrace Propellers er jo proffe på dette, så der blir jo skadede propellere som nye igjen. Men dette firmaet holder jo til i Aust Agder, så det kommer jo an på hvor i landet du befinner deg. Men der finnes jo sikkert mange rundt forbi som kan fikse slike skader, hvis ikke propellen er altfor maltraktert?

Link to post
Share on other sites

Hehe Vi har postombæring her også enda. Kan vel ikke være noe heksekunst å få den av og på igjen uten å gjøre alt for mye galt.?

 

Ingen som vet hvordan jeg finner ut type propell som passer, uten å ta båten opp på land?

 

Og er det farlig å kjøre med denne hvis jeg tar det rolig og pent? Skulle vært ute i morgen og fått opp bruket. Var en kjenning som pratet om at jeg kunne ødelegge hylsa? Vi kjente ikke noe ekstra vibrasjon når vi var ute i dag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...