kikki29 Startet 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2012 Noen som har noen tips for å holde måker/fugler borte fra båten? Ved båtplassen vår, er det måker overalt og de bæsjer ned båten... Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
2rmod Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Gummi/lekeslanger fungerer.. (i hvertfall en stund) Sitér dette innlegget Tormod Beichmann Link to post
Viksund 830 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Jeg brukte denne måkejageren fra maritim med god effekt på den forrige båten vår. Er avhengig av litt trekk i vinden for at den skal dreie. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ikke sløy fisk i havna er vel punkt en. Deretter har ihvertfall måkejageren Drittlei, med lyd og bevegelsessensor funka hos oss. Ikke en skit på to sesonger. Før var det mye mere. Uansett, viktigste er sløyinga... Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Vi bruker en gummiorm og en stor firfisle! Bytter på iblandt!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
-morten- Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Helt klart en fordel å kjøre utpå med fiskesøl. Vi har og måttet lage ståltråder på toppen av lysmastene våre slik at dem ikke får til å sitte oppå lyskasterne. Ellers er det noen som fester på en nylontråd med plastremser i lanternemasta. Ikke sløy fisk i havna er vel punkt en. Deretter har ihvertfall måkejageren Drittlei, med lyd og bevegelsessensor funka hos oss. Ikke en skit på to sesonger. Før var det mye mere. Uansett, viktigste er sløyinga... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Fjellbonden Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Deretter har ihvertfall måkejageren Drittlei, med lyd og bevegelsessensor funka hos oss. Denne bør ikke brukes i havner hvor folk oppholder seg, da den lager en lyd som ikke er akseptabel å ha i hodet hele dagen. Litt etter hvordan den er montert, men noen er montert så den ser kalesje eller vimpel og da kvitrer den ved det minste vinpust. Det har en lei tendens til å havne en halv melkekartong over disse slik at innehaver tar et hint om at den er mindre plagsom som blindebukk. Jeg bruker kun to snorer fra lanternemasta til baugen og erfarer at disse gjør en forskjell som natt og dag. Når fb ligger åpen på utsatte steder bruker jeg Gullsweep. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Bytt til seilbåt. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
littmild Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Har brukt både "måkejagern" som roterer i vinden, og gummiorm, gummiormen er mer effektiv, og mye mindre styr med. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
LM 605 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ser der er en del her i båthavna hvor jeg ligger som bruker slik en slags tynn pressenning/ topp (slik topp som man får til bil) hvis det er for å unngå måkeskitt på kalesjen. Dette er jo bare å strekke over pluss festing med strikk i de fire hjørnene. Veldig effektiv. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 luftgevær? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
avmønstret5 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Og for å rengjøre kalesjen for måkedrit brukes (om ikke tar fargen og spiser sømmer) ?? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Måkedritt er noe av det værste å få på mørkeblå kalesjer og billakk! må vaskes bort med en gang om det ikke skal sette merker! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
avmønstret5 Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ja det har jeg oppdaget, men hvordan få dritten vekk? Sitér dette innlegget Link to post
kikki29 Svart 3.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Dere som bruker plastslanger e.l. hvordan fester dere dem? Om jeg bare legger de løst oppå kalesjen, så ser jeg for meg at de blåser bort? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.