Sagablott Startet 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2005 Er det noen som kan gi meg svar på dette? Jeg prøver å få av det øverste reimjulet på min Perkinsmotor,har tatt av segringen men det sitter dønn fast selv om jeg bruker avtrekker på hjulet. Vil dette følge med av hvis jeg tar av hele dekslet som sitter bak det? eller sitter bolten den er på fast inne i motoren? Vet ikke hva alt dette heter,men håper noen av dere forstår hva jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 men det sitter dønn fast selv om jeg bruker avtrekker på hjulet. Skikkelig avdrager, eller en sånn Billigtema 9,90 kr sak ? Sånne svinghjul kan sitte noe jævlig, ofte må man varme littebitt. Varmepistol først, deretter gass om dette ikke hjelper. Forutsetter da at du har brukt AVDRAGER som nevnt over.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sagablott Svart 13.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Har brukt ordentlig avdrager.har ikke prøvd å varme god ide.Skal se hva som har skjedd når jeg kommer hjem,stått med avdrager i spenn inatt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Varm godt opp, og gi bolten på avdrageren et par gode kakk med hammeren når du har strammet den skikkelig til. Hvis bolten da blir litt løsere, stram den opp igjen og gi den et par nye kakk. Da burde den løsne. Det har ikke noe for seg å løsne dekselet bak, da akslingen ikke henger i dette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GeirFrode Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Det er ikke sånn som dette motoren din ser ut? Isåfall sitter vel det øverste remhjulet på vannpumpa? Og det sitter godt tror jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 (redigert) Perkins 4-107 4 syl Diesel 40 hk ????? Den skal da være på 47 hk iflg instruksjonsboken men fikk nå sett den ikke hadde stått i båt før så muligens den er redusert litt på pumpen men pen å se på var den blitt ....hint lyst til å "pusse "opp min og har maken Redigert 13.Januar.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sagablott Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Jo det er sånn den ser ut.Klarte å få den av igår.Satt som sveisa på,men litt varming og forsiktig banking så gikk den.Kjempe fin motor du har fått.Det er dette jeg holder på med med min også.En liten opplysning til index,den sitter i dekslet.Takk for hjelpen alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Jo det er sånn den ser ut.Klarte å få den av igår.Satt som sveisa på,men litt varming og forsiktig banking så gikk den.Kjempe fin motor du har fått.Det er dette jeg holder på med med min også.En liten opplysning til index,den sitter i dekslet.Takk for hjelpen alle sammen. <{POST_SNAPBACK}> Ja, hvis det er vannpumpen så sitter den i dekselet ja. Tenkte ikke på at det kunne være vanpumpa du snakket om. Av en eller annen grunn så jeg for meg reimskiva på veivakslingen (den nedre). Og da er det jo registerdekselet som står bak, og reimskiva må av for å komme til registeret. Er du sikker på at reimskiven på vannpumpa er beregnet for å demonteres? Hvis den sitter som sveist så kan det jo komme av at den faktisk er det... Kan ikke se noen festeskruer for denne reimskiva på bildet. Og hvis den ikke er skrudd fast så er den jo normalt ikke beregnet for å kunne demonteres. Hva er grunnen til at du vil ha denne av? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sagablott Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Jo den er beregnet på å ta av.reimskiva er presset inn på akslen og låst fast med en segring.Grunnen til å ta den av er at jeg holder på å pusse opp motoren.Har vært endel vannlekasjer så pakninger og rust må fjernes på delene og oljesøl.Det gikk greit med litt tålmodighet og bruk av varmepistolen og mere kraft på avdrageren.Var litt redd for å ta for hardt i begynnelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.