Jump to content

kritikk på båtannonse


kintii

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har lagt ut båten min for salg med henger, komplett pakke. Jeg lurte i den forbindelse på om det var mulig å få noe kritikk (konstruktiv) på annonsen min? Den har riktignok bare ligget ute i 2 dager men jeg har kun fått 3 telefoner og alle sammen er fra folk som ønsker å kjøpe bare motoren, noe jeg ikke vil da det enkleste for meg nok er å selge hele pakken slik at jeg blir kvitt den. Motoren er helt topp og båt og henger er ikke glansbilder lenger men de fungerer som de skal som bruksprodukter. Jeg synes også i utgangspunktet at jeg har priset pakken greit med tanke på alder på motor selvsagt.

 

Er det noen som har noe formening om hva jeg kan gjøre anderledes? Jeg pleier å like å skrive positive som negative ting slik at kjøper ikke blir skuffet når de skal kikke på den.

 

Hadde satt stor pris på om noen kunne komme med noen innspill. Det er mange år siden jeg solgte båt, men nå på våren må da være den greieste tiden?

 

Link til annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33906682

Link to post
Share on other sites

Tråden blir vel snart stengt. Tror ikke man får lov til å drive snikreklame på denne måten.

 

Et kjapt innspill kan likevel være å stryke det meste du har skrevet. Folk orker ikke lese en "stil" heller...... Stikkordform er bedre. Ikke forklar alt så mye. Det kan du gjøre når folk ringer. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Prisen må være riktig, type/merke må være riktig og tidspunkt for salg må være riktig! Da jeg solgte gamle Askeladden i fjor vår fikk jeg 6-7 telefoner første dag før lunsj! 1063 klikk på finn. jeg la meg bevist lit under gjenomsnittet i pris og hadde mange flotte bilder.

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg tror forklaringen ligger i at du har en attraktiv motor til salgs, men ikke så attraktiv båt eller henger. Kanskje en ide å selge disse separat og at du til slutt vil få minst like mye som du håper å få for hele pakka?

 

Men ja, alt for mye tekst!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Jeg tror forklaringen ligger i at du har en attraktiv motor til salgs, men ikke så attraktiv båt eller henger. Kanskje en ide å selge disse separat og at du til slutt vil få minst like mye som du håper å få for hele pakka?

Men ja, alt for mye tekst!


Ja, jeg vet at motor er attraktiv, det var derfor jeg kjøpte den selv. hehe..
Jeg har forandret annonsen og får håpe på noen flere telefoner. Den var kanskje litt komplisert. For alt i alt så synes jeg ikke prisen er så gal. Men jeg får jo se det ann etterhvert om jeg må dele det opp, for jeg er redd det blir vondt for meg å selge motor og båt+henger for seg selv. Pluss det blir litt mer styr.
Link to post
Share on other sites

Det står jo i annonsen at det er en attraktiv motor, og bildene viser i tilleg at den er relativt strøken.. Kanskje derfor folk ringer på den. Du får sette en pris på motor alene som du kan akseptere. Har du bilde av båten på vannet er det noe jeg alltid liker i en annonse.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

tusen takk for hjelpen folkens. Da var pakken solgt. Var ikke leng etter at jeg forandret annonsen til jeg fikk en telefon :thumbsup:

 

Så når de kom så benyttet jeg anledningen til å forklare alle både positive og negative ting, noe de så ut til å sette pris på.

 

Man lærer så lenge man lever :giggle:

 

God påske folkens :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...