Jump to content

Montering av drivstofftilførsel til webasto


Leif T. Røbekk

Recommended Posts

Vil tru det går fint , på min forrige båt hadde eg den løsningen. Men pass på å ikkje ha for stor dimensjon på slangen/røret til pumpen, for det røret skal virke som tilbakeslagsventil og husk å sette på filter før pumpen. Og sørg for at webasten får nok luft både inn og ut. Vent lengst mulig med første sving på utblåsningsrøret.

Link to post
Share on other sites

Ja det er veldig mange som har problemfri bruk etter slik montering. Men har også hørt tilfeller der dieselvarmer stopper ved godt pådrag på motor. Kanskje størrelse på motor og dermed dieselforbruk er avgjørende. Slik at motoren rett og slett suger dieselen tilbake etter kvart som puspumpa jobber med å levere til dieselvarmeren.

Så det er bare å prøve :thumbsup:

Men vær obs på at det er vanlig praksis å ha stigrør til dieselvarmeren kortere en stigrør til motor, slik at dieselvarmeren ikkje skal bruke tanken tom. Dette må du passe på sjølv då.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Jeg har to varmere koblet til filteret til generatoren og dette har fungert perfekt i to år. Men når båten sto på land med litt slagside, fikk ene varmeren luft og stoppet.

Dette skyldes nok at det er noe luft i filterhuset som kanskje igjen skyldes at generatoren ikke har vært i bruk på et halvt år.

Etter noen forsøk startet varmeren igjen og gikk hele natten.

Da filteret ligger godt under tanknivå, er det bare å åpne litt på lufteskruen for å få ut lufta hvis ikke varmeren hadde orket mer luft.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...