vestover Startet 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2012 Hei! Båtplassen min utgår i april og jeg begynner å innse et leit problem. Min sommerhavn blir utilgjengelig for meg, og jeg blir uten plass til båten. Leie av plass til en 30-foter blir fort 20000, og det er over hva jeg har. Vet noen her om det finnes alternativer på land? Da mener jeg steder som normalt brukes som vinteropplag. Trenger rett og slett et sted å oppbevare båten, i indre oslofjord helst. Noen som har noen tips eller ideer? Har to uker på meg! Med vennlig hilsen Vestover Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Det står mange båter på land i sandtaket på Storsand om sommeren. Sjekk www.heromarin.no. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Atrox Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Du kan også sette båten på land i Son, Marinaen der har opplag både sommer og vinter. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Lakseberget båtforening averterte båtplasser i 2-3,5 meters klassen til 2600 kr breddemetern.. kanskje noe en kan se på ? Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Fru Jacobsen Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Kanskje leie ut båten i stedet for å leie båtplass? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
vestover Svart 1.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Hei! Takk for gode forslag, er godt igang med å sjekke ut de ulike! Jeg er veldig gira på å få fatt i en plass så nære oslo som mulig, ikke bare pga at det er praktisk, men fordi skuta er i litt ullen stand og jeg er skeptisk til å legge ut på tur. Seilbåten går ikke over 7knop, og det som ser nære ut tar plutselig lang tid! Grunnstøtte i høst på vei inn i vinterhavna, og mistenker no trøbbel med dieseldyr, så skulle gjerne fått skuta opp og fiksa før jeg la ut. Men ingen mulighet der jeg står nå! Men som sagt, sjekker forslagene, og flere er au hjertelig velkommen!! Jeg har og tenkt på å leie den ut, men bør det ikke følge med båtplass da? Synes heller ikke seilene osv er o god nok stand, men kanskje til en billig penge! mvh Vestover Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Ring ned til Solvik båtforening eller Blommenholm. Er ganske sikker på at de finner en plass på land du kan ha båten i løpet av sommeren. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
vestover Svart 10.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2012 Hei, takk for svar! Joda, Solvik var ikke fremmed for et korttidsopphold. Men dette er ikke aktuellt før om en måneds tid. Vore ok, hadde det ikke vært for at den plassen jeg har i vinterhavna går ut denne uka. Var jo blitt fortalt at jeg ville få plass, men denne er vissnok gitt til to, og da tapte jeg. Fikk sein beskjed, og må likevel komme meg ut. Så ille at jeg vurderer å kjøpe ei jolle og legge båten på svai. Veit det er noen bøyer utenfor langøya etc, eneste er at dette sikkert er utrygt? Blåser en del inn dit, og har kanskje ikke ferdighetene til å gjøre det skikkelig. Tips om det og steder tas i alle fall fortsatt imot...! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 På nesset innerst i bunnefjorden er det sikkert plass, 64946533 Marina as Der er det service-verksted og båtutstyrsbutikk hvor de nå også har begynnt å selge service-deler til Volvo penta. De har tårnkran så løfting inn og ut skjer når det passer for deg. Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Prøv også Holmen Slipp. Der vet jeg det er plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.