Jump to content

Rulleforstag og forstags wire


coward16

Recommended Posts

Jeg har kjøpt min første seilbåt, rulleforstaget på denne var ødelagt, tror også forstaget er ubruelig, så jeg trenger nytt.

 

Jeg har sett meg ut profurl c320(noen som har andre forslag?) og jeg har tenkt å montere det selv

 

Men det virker som om det ikke følger med noe forstags wire, noen som vet hvilken wire som er god til slikt bruk og hvor man får kjøpt fester til hver ende av wire?

 

Takk Daniel

Link to post
Share on other sites

Velkommen til BP.

 

Wiren du trenger er jo allerede inne i det gamle staget og kan sikkert brukes om igjen. Du må bare demontere det gamle systemet. Ny wire er å få tak i hos de fleste riggere, men du nevner ikke hvor i landet du befinner deg så da blir det vanskelig å komme opp med forslag.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt min første seilbåt, rulleforstaget på denne var ødelagt, tror også forstaget er ubruelig, så jeg trenger nytt.

 

Jeg har sett meg ut profurl c320(noen som har andre forslag?) og jeg har tenkt å montere det selv

 

Men det virker som om det ikke følger med noe forstags wire, noen som vet hvilken wire som er god til slikt bruk og hvor man får kjøpt fester til hver ende av wire?

 

Takk Daniel

 

Profurl er bra rulleforstag. Men også furlex fra Selden er bra. Da kommer det med nytt forstag i pakken og ellers alt du trenger. Prisen på de to er vel også forholdsvis lik.

Link to post
Share on other sites

Hvis du ikke vet at forstaget er i god stand, så ville jeg byttet forstaget samtidig som du skifter rullesystemet.

 

(De pleier å ha gode tilbud på komplett pakke hos Boding segel i Sverige. De har egen Oslo- adresse og det er uproblematisk å kjøpe hos dem)

 

Lykke til.

 

PAGURUS III

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...