su18 Startet 1.April.2012 Link til dette innlegget Startet 1.April.2012 heij er de noen som har erfaringhed av Alicraft 740 ? hur går den i grov sjö och hur är den vid stilleliggende? blir den baktung med diesel motor ? Mvh Torsten Stockholm. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 (redigert) Vi hadde en Alicraft 740 DC for noen båter siden. Jeg likte veldig godt løsningen i denne, da den hadde grei kabin plass, og i tilleg meget god uteplass. Badeplattformen stiller også i en klasse for seg, og fungerer meget godt. Vår båt hadde en Mercruiser 170 hk bensinmotor, så kan ikke svare for hva en dieselmotor vil gjøre. Noe tyngre blir den helt sikkert, men tror det skal gå veldig bra. Med vår motor planet båten ved ca. 17 knop, og hadde maksfart på ca. 27. Båten ble ikke kjørt i vedvarende tung sjø, men ved ett tilfelle var vi ute i litt rotesjø, med enkelte bølger opptil ca. 1,5 meter. Båten tok disse meget bra, men det var fredelig og pent vær og kun litt tilfeldig rotesjø av denne størrelsen. Om noen ønsker seg en båt i 24-fots klassen, pleier jeg gjerne å anbefale en titt på Alicraft 740, om de finner den til salgs. Redigert 2.April.2012 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
32 scirocco Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Hadde en 740 med bakvegg for noen år tilbake. I den satt en 150 hk Mercruiser Diesel. Lå fint i vannet, men det ble for lite motor. Den tåler mye mye mer både av vekt og fart. Ville hatt 200 hk i den. Gjorde bare 24 knop på maks. Meget god sjøbåt Sitér dette innlegget Link to post
su18 Svart 3.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Angeltveit Svart 28.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2018 Hei tror du at det er mulig å få montert en AQAD 41a i denne båttypen? jeg har en slik motor å vurderer å kjøpe en slik båt, men kunne godt tenkt meg å vite om det er plass til denne motoren før jeg leter etter å kjøpe :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.