Jump to content

Lage fortøyning til 17 fot nordkapp


reyerd

Recommended Posts

Får svare - som alle andre gjør her inne; "søk i forumet..."

Men mine tanker uten å være dreven på dette - 15kg anker tror jeg er lite om det er snakk om en permanent fortøyning? I slike situasjoner er det vel moringer som må til på en god del kilo. Endel tung kjetting, kraftig tau til blåsa, og så spleise på en kjettingbit på fortøyningstauet som da ligger gjennom øyet på blåsa når båt ligger ute (episoder hvor tau gnages sundt av øyet på blåsa har skjedd).

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

har forsøk å søke, men finner liksom ikke svar på spørsmålet mitt.

 

er bare en fortøyning som skal være i havet fra mai til september. vet min bestefar har en 17 fot båt i fortøyning å han bruker et slags anker som han har ute når båten ligger ute.

Link to post
Share on other sites

Da tror jeg nok det beste rådet du kan få er at du spør bestefaren din, som nok vet bedre enn all verdens eksperter på nettet hva som funker og hva som kreves akkurat der du har tenkt å ha båten, ut fra lokale vær, vind og bunnforhold osv.

 

Kan heller ikke skjønne at det skal være nødvendig å kjøpe noe anker til dette formålet. Stein og jernskrammel gjør nytten mer enn godt nok.

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...