Mistral36 Startet 2.April.2012 Link til dette innlegget Startet 2.April.2012 Har en kad 42 hvor varsel lampe for Olje trykk og tenningslampe ikke lyser når jeg setter på tenninga. Har sjekket ved å bruke et annet panel, får da samme feil. Jeg har to motorer så det er greit å teste ved bruk av panelet og tenning fra den andre motoren. Er det noen her inne som har en god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Får du startet motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 2.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Ja motoren starter å går som normalt. Olje trykk er greit og lading ok. Problemet er at jeg ikke får sjekket varsel lamper når tenning settes på, for da skal alle lyse? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Mulig kontaktfeil mellom instrumenter og motor. Har du mulighet for å bytte om på kablene der disse går ut fra motorene for å eliminere dette? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hegra Svart 2.April.2012 Link til dette innlegget Svart 2.April.2012 Kan være koblingen til D- på dynamo (sort kabel). Denne går fra dynamo, innom giver til oljetrykklys, og opp til panelet. Litt rart at ladingen starter da, men jeg ville sjekket likevel. Oltrykkmåler har derimot en annen giver, derfor viser instrumentet trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 3.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Takk for tilbakemeldingene jeg kan selvfølgelig strekke kabel fra den ene motoren til den andre skal samtidig sjekke d-, men siden lading starter som normalt så er vel d- ok? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 (redigert) Mest sannsynlig er D ok. Når to feil oppstår samtidig (ladelampe og oljetrykkslampe) skyldes dette gjerne feil på en komponent som er felles. En slik komponent er kabelstokken mellom motor og instrumenpanel. Denne er ofte satt sammen av flere lengder, og det kan oppstå dårlig forbindelse i kontaktene. Redigert 3.April.2012 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.