Jump to content

Ny båt, GP 700 SE 2005 med 120 Yanmar! Andre med erfaringer?

GPgutt

Recommended Posts

Gratulerer med ny båt! Har et par bekjente som har GP, de er godt fornøyd med båten. Herr Baardsen (produsenten) har god kjennskap til hver enkelt båt han har produsert, og gir etter sigende god service og oppfølging.

Jeg har hatt tilsvarende motor, en pålitelig og fin motor. Enkelt vedlikehold som en greier fint selv det meste på. Ha et spesielt øye med eksosbendet. Jeg skiftet 3 stk på min i løpet av altfor kort tid. Svakhet i sveisen, lekkasje ser en først som hvit saltutredning.

Lykke til med en flott og praktisk båt.

Gratulere med flott båt.

Min kone og jeg tilbrakte mange fine sommere i denne, i Hvalerområdet og nedover "bästkusten".

Vi hadde en VP TAMD motor på 100 hk ca. og den bråkte en del på 18-20 knop, men ellers fin.

Synes båten er meget praktisk innredet, størrelsen tatt i betraktning. Fin og myk i sjøen, men - vårt eneste egentlige ankepunkt:

Den er ganske våt i mot og sidesjø. Skal ikke så mye bølger til før spruten står over dekk.

Vår kalesjeløsning var nok heller ikke av den aller beste, da sjø ofte kom inn i i skillet mellom framre og bakre kalsesjedel, helt der nede ved festet til karmen/dekket.

Baugpropell er et must i trange havner, da den ikke styrer i revers.

Skulle gjerne hatt denne båten på ny.

Det sier vel det meste.

Morty.

Mvh Morty

Gratulere med nyanskaffelsen! :flag_bp:

Jeg kjenner ikke båten, men ut fra bilder synes den å være både praktisk og grei.

Jeg kan bare underskrive på "Oteren"s utsagn om motoren. Vi har en 2000-modell av samme type (4JH3-DTE). Den var gått ca 900 timer da vi kjøpte båten, og har nå rundet 1260. Det eneste som vi har byttet i den tiden vi har eid den, bortsett fra olje og filtere og impeller, er eksosbendet. Dette ble byttet rett før den rundet 1000 timer. Såvidt jeg vet har det ikke vært andre ting av betydning tidligere heller. Enkel, grei og alltid lettstartet motor!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...