GPgutt Startet 2.April.2012 Del på Facebook Startet 2.April.2012 Endelig ble det ny båt. Kjøpt en GP 700 SE 2005 med 120 Yanmar. Noen som har erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Fanta Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Har ingen erfaring med båttypen, men grattis med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Gratulerer med flott båt. Må være markedets eneste halvplanende dc på 25 fot Har ingen egen erfa. Husker en test som likte båten godt, velegnet for voksent par. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Her har Autofil testet båten - Autofil 2005, program 10: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/38362/ Har visse problemer med å vise progammet her hos meg, det går "rykk og napp", kanskje du er heldigere Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 (redigert) Dette var lenge min favorittbåt. Kjekt med daycruiser med fast aksling. Var ombord på en båtmesse. Supert båtkonsept, men passer vel, som Bitteliten sier, for en liten familie. I klasse med Askeladden Voyager 705. Redigert 2.April.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Oteren Svart 2.April.2012 Del på Facebook Svart 2.April.2012 Gratulerer med ny båt! Har et par bekjente som har GP, de er godt fornøyd med båten. Herr Baardsen (produsenten) har god kjennskap til hver enkelt båt han har produsert, og gir etter sigende god service og oppfølging. Jeg har hatt tilsvarende motor, en pålitelig og fin motor. Enkelt vedlikehold som en greier fint selv det meste på. Ha et spesielt øye med eksosbendet. Jeg skiftet 3 stk på min i løpet av altfor kort tid. Svakhet i sveisen, lekkasje ser en først som hvit saltutredning. Lykke til med en flott og praktisk båt. Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Gratulere med flott båt. Min kone og jeg tilbrakte mange fine sommere i denne, i Hvalerområdet og nedover "bästkusten". Vi hadde en VP TAMD motor på 100 hk ca. og den bråkte en del på 18-20 knop, men ellers fin. Synes båten er meget praktisk innredet, størrelsen tatt i betraktning. Fin og myk i sjøen, men - vårt eneste egentlige ankepunkt: Den er ganske våt i mot og sidesjø. Skal ikke så mye bølger til før spruten står over dekk. Vår kalesjeløsning var nok heller ikke av den aller beste, da sjø ofte kom inn i i skillet mellom framre og bakre kalsesjedel, helt der nede ved festet til karmen/dekket. Baugpropell er et must i trange havner, da den ikke styrer i revers. Skulle gjerne hatt denne båten på ny. Det sier vel det meste. Morty. Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
GPgutt Svart 3.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2012 Takk for fine tilbakemeldinger, det roer et ferskt harahjerte :-) Gleder meg stort til å få den på sjøen 14 April. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Gratulere med nyanskaffelsen! Jeg kjenner ikke båten, men ut fra bilder synes den å være både praktisk og grei. Jeg kan bare underskrive på "Oteren"s utsagn om motoren. Vi har en 2000-modell av samme type (4JH3-DTE). Den var gått ca 900 timer da vi kjøpte båten, og har nå rundet 1260. Det eneste som vi har byttet i den tiden vi har eid den, bortsett fra olje og filtere og impeller, er eksosbendet. Dette ble byttet rett før den rundet 1000 timer. Såvidt jeg vet har det ikke vært andre ting av betydning tidligere heller. Enkel, grei og alltid lettstartet motor! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.