Jump to content

Motoralarm Yamaha 50


øyværing

Recommended Posts

Var ute med båten i dag.

Motoren gikk fint men på tomgang gikk alarmen.

Den var ikke varm og olje er det, ikke tegn til noe galt ved sjekk av instrumentet.

 

Motoren er 3 år og har 160t på telleren.

 

Noen som har vert borti det samme eller kan hjelpe meg?

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

Ingen ting som blokkerer sjøvannsinntake. Alarmen gikk når motoren ble satt i fri både på hytta og når vi kom hjem, men så snart jeg satte den i gir så forsvant alarmen.

Det er rikelig olje på motorn og kjøling får den og. Det er en 4takter 2009- eller var det 2010mod.

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

3 år gammel... Er det ikke mulig å få en diagnose på et av instrumentene på hva som har utløst alarm? Har du sjekket instruksjonsbok?

 

Iflg manual er det tre ting som kan utløse alarm på denne motoren. Manglende kjøling, lavt oljenivå eller tilstoppet oljefilter.

 

Om motoren har både kontrollstråle på kjølevann, og korrekt oljestand, ville jeg ha sjekket at oljefilteret ikke er møkkete. Om dette ser greit ut, ville jeg sett på kabling frem til sensorer på oljestand og oljefilter.

 

Les manualen, det pleier å hjelpe.

Redigert av ModeraTore (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

I instrumentet kommer det ikke opp noe. Motoren fikk oljeskift i høst med nytt filter.

Finner ikke instruksjonsboken til motoren derfor jeg spør her.

 

Skal prøvestarte i morgen å kontrollsjekke kontrollstrålen, men mener den sprutet skikkelig når jeg kjørte (pleier å sjekke den regelmessig under kjøring).

 

Får stikke innom forhandleren i morgen å høre med de viss dette skjer i morgen.

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...