Jump to content

Noen her som har Cummins service CD eller motor fra nyere en 2008?


Jan E.

Recommended Posts

Bestilte service CD for mine motorer for litt siden på serienr til motorene. CD som kom var fra samme år som motorene ble produsert - 2008.

Alle filer på CD er i PDF format, som ikke lar seg åpne med PDF programmer. Har nå prøvd 13 forskjellige Acrobat reader versoner/PC er og kun fått den til å virke på 1 PC (ene av 2 PC hos forhandleren).

Prøvd også 3 andre PDF readere med samme feilmeldinger om at filene er "corrupt". Så CD`ene skal leveres tilbake for bytte uansett.

 

CD`ene er fra 2008, og de inneholder bl.a. service bulletiner fra 1987 til 2008 på alle cummins motorene. Når jeg kjøpte de CD`ene var det bl.a. for å få tak i service bulletins helt frem til i dag.

Men forhandleren klarer ikke å finne noe andre delenr for service CD`er som er nyere. Delenr på de jeg har er: 90-866910.

Finner ikke mye på Google heller :worry:

Prøvde å få forhandleren til å ringe Brunsvik for å forhøre, men de sa at Brunsvik ikke har noen de kan spørre om slikt... :eek:

 

 

Så det jeg egentlig lurer på:

-Noen som har nyere CD versjoner en 2008, og kan se hva delenr er?

-Noen som har nyere Cummins motorer en 2008 som kan sende meg serienr (Gjerne på IM) for å se om forhandleren klarer å komme opp med en nyere CD, eller et annet delenr på en CD?

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Sjekket serienummeret, og det er riktignok en servicemanual (noe man lett kan se ved at delenummeret begynner på 90, men nummeret eksisterer i Merc parts Express også), men ikke noe jeg har sett.

I mine lister står QSD 2.8 og 4.2 servicemanual som delenummer 90‑866941, hvis det skulle hjelpe noe, og det nærmeste jeg kommer det delenummeret ovenfor er 90‑866909 som er en "Cummins MerCruiser Diesel Special Tools Catalog", og nummeret etter (altså 866910) står ikke oppført i min liste, men finnes som sagt i CMD systemet (noe du sikkert vet siden du har CD'en).

 

CMD har egne systemer for manualer og bulletins, og bulletins begynner gjerne på rundt nr. 60 for å skille de fra de vanlige MerCruiser bulletinene.

Jeg har noen av CMD bulletin'ene, men kun frem til 2005 her.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmmm, det jeg har er 2 CDer som det står "Cummins Mercruiser Diesel - Service literature Disk one/Disk two". På pakken står det overnevnte nummeret. På hver CD står det: 90-866910010 & 90-866910020.

 

Den første CD inneholder service manualer for 2,8 og 4,2 inboard og sterndrive models, drev, og noen andre. Samt servicemanual #14, #19, #21, #22, og #27 (får ikke åpnet å sett hva disse nummrene faktisk inneholder) samt noen supplementer.

 

CD 2 inneholder Service Bulletins, Parts Bulletins, Owner's Manuals, Flat Rate Manual, Pod Drive Flat Rate Manual, Installation Manuals, og Special Tools Manual.

 

Kan det jeg har være en samleCD? Men 90‑866941 du nevner er kun servicemanualer for 2.8 og 4.2, eller ala det CD1 av det jeg har er?

 

Pleier Cummins å kjøre samme delenr på samme varer som blir oppgradert? Slik at om en bestiller samme nr igjen så får en muligens en nyere versjon om de har gått tom for den versjonen jeg fikk?

 

Forhandleren skrev inn serienr, og fikk opp delenr i listen på min motor. Har du tilgang til forhandlersystemet og kan sjekke opp om jeg sender deg motor serienr på IM? Og eventuelt prøve å finne et serienr på nyere type motor, og sjekke på den?

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Tror jeg har nyere cd hjemme 2009-2010, min motor skal være 2010 mod, men det er jo ikke sikkert at CD er nyere en 2008, så det må jeg i såfall sjekke.

Jeg har PDF format av service og velikehold manual på QSD 2,8 - 4,2 på min desktopp, mener den filen kom i fra cden som jeg har, og det PDF dokumentet fungerer helt fint her.

 

Kan sjekke litt når jeg kommer hjem fra jobb hvis du vil, kan sikker også sende deg PDFèn.

Link to post
Share on other sites

Fått sjekket noe mer?

 

Har kommet inn på Quickserve.cummins.com nå, men den vi likke godta ESN nr til motorene for å kunne søke på de.

Fikk svar fra support at de ikke har 88xxxxx motorene lagt inn, som inkluderte 2.8l og 4.2l.

 

Mercury Parts Express ser ikke ut til å ha registrert alle serienr. Den tar ikke mine, men finner serienr på samme motorer med litt høyere og lavere nr. Og der dukker 90-866910 CD opp. Men klarer ikke å finne noen nyere versjon :sad:

 

Får bare bytte CD med tilsvarende. Og heller stadig krangle med de for å få årets bulletins på motorene.

Ser jo i listen over bulletins jeg har at nesten hvert år kommer det ut ting som bør sjekkes.

I 2007 kom det f.eks ut en om å sjekke lokket på kjølesystemet til 2.8l og 4.2l. I 2008 er det en om topp-pakkning.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...