Jump to content

Atlantica Forsikring, erfaringer?

Festina Lente IV

Recommended Posts

Jeg har forsikring i Norwegian Brooker i dag, men det ser ut som om jeg har fått et bedre tilbud fra Atlantica Forsikring. Er det noen som har erfaring med dem på godt og vondt, ville det være hyggelig å høre om det, før jeg eventuelt bytter selskap. Dumt å bytte hvis skadeoppgjør blir vanskeligere der enn der jeg er....

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Byttet til Atlantica i 2011 da jeg fikk kasko med motorhavariforsikring for halve prisen av hva mitt daværnde selskap skulle ha for kun kasko.

Det som er verdt å merke seg er at den kategorien jeg valgte gjelder med båten på vannet fra 1. april til 15 Oktober. Med henvendelse til selskapet så har det aldri vært problem med utvidelse av dette med noen dager.

De virker oppegående og profesjonelle, med høy servicegrad fra sine kundebehandlere.

Når det gode er fremhevet her, så får vi håpe vi aldri trenger å bekymre oss om de vonde. Får håpe jeg aldri får bruk for dem.

PS. Mange gode rabatter som er værdt å merke seg.

Anbefales

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Vi forsikret vår nye båt i Atlantica i 2010. (Sealine SC 35)

De var billigst som også Per Harald bemerker.

Vi forsikret også RIB'en til sønnen i samme selskap.

Vi var veldig uheldige sommeren 2011 og klarte å få motoren under vann.

Atlantica sendte takstmann og oppgjør for motor var veldig bra.

Vi er veldig fornøyde med selskapet.

Anbefales

-M-

Jeg studerte Atlantica i vinter. Pratet med selger og skadesjef. Leste vilkårene nøye. Jeg fokuserte mye på praktisering av deres aldersfradrag. Disse er betydelig mer agressive enn Norwegian Broker sine. Vår båt er fire år gammel. Om vi får lekkasje i motorrommet og begge motorer må byttes vil aldresfradraget til Atlantica koste oss ca 300.000 kroner.dette er penger vi selv må betale for å få båten i stand. Norwegian sitt aldersfradrag starter ved etter 6 år. Atlantica gjør også fradrag på reparasjon der brukt del byttes med ny. Norwegian gjør ikke det. Atlantica sin skadesjef sa at de ikke pleide å ta aldersfradrag på drev, selvom dette står i betingelsene.

Atlantica er ca 7 tusen billigere per år for oss, men etter min vurdering er dekningen så mye dårligere at det er uaktuelt for oss å velge de nå.

Jeg er opptatt like mye av dekning som pris på forsikring. Ofte henger jo de to sammen

Jeg studerte Atlantica i vinter. Pratet med selger og skadesjef. Leste vilkårene nøye. Jeg fokuserte mye på praktisering av deres aldersfradrag. Disse er betydelig mer agressive enn Norwegian Broker sine. Vår båt er fire år gammel. Om vi får lekkasje i motorrommet og begge motorer må byttes vil aldresfradraget til Atlantica koste oss ca 300.000 kroner.dette er penger vi selv må betale for å få båten i stand. Norwegian sitt aldersfradrag starter ved etter 6 år. Atlantica gjør også fradrag på reparasjon der brukt del byttes med ny. Norwegian gjør ikke det. Atlantica sin skadesjef sa at de ikke pleide å ta aldersfradrag på drev, selvom dette står i betingelsene.

Atlantica er ca 7 tusen billigere per år for oss, men etter min vurdering er dekningen så mye dårligere at det er uaktuelt for oss å velge de nå.

Og da har jeg ikke gått inn på dekning ved totalhavari, der min vurdering er at Atlantica også er betydelig dårligere. De dekker markedsverdi mens NB dekker fastsatt verdi ved avtaleinngåelse.

• 1 måned senere...

Er forsikret hos Atlantica. Et av kortene på en av motorene gikk bananas når vi skulle starte opp i vår. Båten er 6 år, så ingen garanti fra VP. Ringte Atlantica og fikk beskjed at vp-servicemannen sendte regning på kr 10000,- til meg (egenandelen på motorhavari) og og resterende sum på utskifting av kortet (ca 10500,-) til Atlantica. Veldig fin behandling. Jeg er enig med Bitteliten at han holder seg til NB, iallefall til båten hans er 6 år. Jeg har også fått tilbud fra NB, og jeg ser at etter 6 år, så er aldersfraget høyt også her

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...