Jump to content

Båtplasser på østlandet. Hvor går markedet?

Sofaseileren

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Nå er det 701 annonser for båtplass tilbys på finn. Som andre har nevnt representerer mange av disse annonsene flere båtplasser. Helt umiddelbart virker det også som enkelte begynner å gå ned i pris også, på områder jeg oppfatter som attraktive. Vi skriver 22 april, og jeg ville trodd at flertallet av de som har en båt i ermet, hadde begynt å ordne seg med båtplass for sesongen for en stund siden...Samtidig er det færre bruktbåter i markedet enn i fjor, og ting tyder på at markedet løsner litt.Litt rar utvikling?

Litt rar utvikling?

Nei, egentlig ikke for det viser vel bare at markedskreftene fungerer sånn nogenlunde her også. Heisføreren sa; det går opp og ned her i verden. Men det betyr at etter opgang så kommer en nedgang, reaksjon, og tilsvarende etter en nedgang så kommer en oppgang, reaksjon. Når det gjelder båtplasser så har jeg hevdet dette i et par år allerede og man så tydelig at dette skjedde ifjor da man i juni kunne få attraktive plasser i Indre Oslofjord til en meget gunstig pris.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har gått over til hytte og småbåat (18 fot), men har allikevel kjøpt båtplassrettighet i Leangbunkta Båtforening. Tror jeg betalte ca. 135K for 4,5 meter. Spurte om muligheten til å selge denne i fjor, svaret jeg fikk antydet at de trodde jeg var gal om jeg ville selge. Tanken er ikke å tjene så mye på dette, men det å ha en 4,5 meter i bakhånd er uansett fristende. Får jeg tilgang til en bredere plass i nærheten av hytta har jeg ingenting i mot i å ha både i pose og sekk. Prisene på omsetning av plassene blir såvidt jeg forstår bestemt av årsmøtet i foreningen, så det er heller ikke umulig å tjene noen båtlapper om man gidder å drive litt lobbyvirksomhet, men det er altså ikke motivet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...