Mouche Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 Hva med å lese hva som er skrevet og deretter spørre, ikke omvendt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 Trekker tilbake spørsmålet og har derfor ikke spurt Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Kristina III Svart 4.April.2012 Del på Facebook Svart 4.April.2012 Kommunale båtplasser er i dag relativt rimelige. Men kommunene kommer til å selge ut de kommunale båtplassene til private aktører pga. dårlig kommuneøkonomi. Det vil nok bidra til å opprettholde prisene på båtplasser i mange år fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 22.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2012 Nå er det 701 annonser for båtplass tilbys på finn. Som andre har nevnt representerer mange av disse annonsene flere båtplasser. Helt umiddelbart virker det også som enkelte begynner å gå ned i pris også, på områder jeg oppfatter som attraktive. Vi skriver 22 april, og jeg ville trodd at flertallet av de som har en båt i ermet, hadde begynt å ordne seg med båtplass for sesongen for en stund siden...Samtidig er det færre bruktbåter i markedet enn i fjor, og ting tyder på at markedet løsner litt.Litt rar utvikling? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Litt rar utvikling? Nei, egentlig ikke for det viser vel bare at markedskreftene fungerer sånn nogenlunde her også. Heisføreren sa; det går opp og ned her i verden. Men det betyr at etter opgang så kommer en nedgang, reaksjon, og tilsvarende etter en nedgang så kommer en oppgang, reaksjon. Når det gjelder båtplasser så har jeg hevdet dette i et par år allerede og man så tydelig at dette skjedde ifjor da man i juni kunne få attraktive plasser i Indre Oslofjord til en meget gunstig pris. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
BårdK Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Har gått over til hytte og småbåat (18 fot), men har allikevel kjøpt båtplassrettighet i Leangbunkta Båtforening. Tror jeg betalte ca. 135K for 4,5 meter. Spurte om muligheten til å selge denne i fjor, svaret jeg fikk antydet at de trodde jeg var gal om jeg ville selge. Tanken er ikke å tjene så mye på dette, men det å ha en 4,5 meter i bakhånd er uansett fristende. Får jeg tilgang til en bredere plass i nærheten av hytta har jeg ingenting i mot i å ha både i pose og sekk. Prisene på omsetning av plassene blir såvidt jeg forstår bestemt av årsmøtet i foreningen, så det er heller ikke umulig å tjene noen båtlapper om man gidder å drive litt lobbyvirksomhet, men det er altså ikke motivet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.