Jump to content

Har stått med 1/4 tank diesel under vinterlagringn.


innaskjærs

Recommended Posts

Det finnes stoff du kan ha på en pinne du kan stikke ned i tanken for å sjekke om det er vann i dieselen. Det blir jo gjerne litt kondens av så lite diesel på tanken. Men du har jo vannutskiller og. De er ganske effektive om det blir drenert vann av de. Har du mulighet for å drenere tanken? Tappekran i bunn?. Vannet vil jo legge seg nederst i tanken. Tror nok ikke det er store mengder kondens det blir av en vinter. Men som sagt, litt kan det nok bli. Jeg bruker båten hele året. Den starter gjerne vintersesongen med full tank. Men utover vinteren minker det jo på tanken. Går helt fint..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke dette blir noe problem for deg i det hele tatt. Båten min har ligget på land i opplag hver vinter med både halv og kvart tank uten at det har spilt noen rolle. Det eneste lurium jeg bruker på tanken er Bioprotect 2 som hindrer dieseldyr. Tok testen fra Maritim Consultans i fjor uten spor av dieseldyr.

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Skulle til å kommentere "So what?", men mange har vært innpå allerede. Hvis tanken og påfyllingsslokket er tett er dette normalt ikke noe problem. Det er faktisk sånn at noen av oss tilsteber å ikke ha full tank når båten tas opp med kranbil. Man behøver ikke å gjøre det verre enn nødvendig for kranbilføreren. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...