innaskjærs Startet 3.April.2012 Del på Facebook Startet 3.April.2012 Hva gjør jeg nå? Båten har stått utendørs i hele vinter. Er det bare å fylle opp tanken å kjøre i vei? Skal jeg fylle tanken med noe "lurium", Alle filter + vannutskiller ble byttet på tampen av fjorårssesongen.. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Det finnes stoff du kan ha på en pinne du kan stikke ned i tanken for å sjekke om det er vann i dieselen. Det blir jo gjerne litt kondens av så lite diesel på tanken. Men du har jo vannutskiller og. De er ganske effektive om det blir drenert vann av de. Har du mulighet for å drenere tanken? Tappekran i bunn?. Vannet vil jo legge seg nederst i tanken. Tror nok ikke det er store mengder kondens det blir av en vinter. Men som sagt, litt kan det nok bli. Jeg bruker båten hele året. Den starter gjerne vintersesongen med full tank. Men utover vinteren minker det jo på tanken. Går helt fint.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Stjerneglimt Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Jeg tror ikke dette blir noe problem for deg i det hele tatt. Båten min har ligget på land i opplag hver vinter med både halv og kvart tank uten at det har spilt noen rolle. Det eneste lurium jeg bruker på tanken er Bioprotect 2 som hindrer dieseldyr. Tok testen fra Maritim Consultans i fjor uten spor av dieseldyr. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Gurba Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Enig i det som er skrevet over. HAr du vannutskiller er det i allefall inget problem. Evt ta i alron dieseltilsetning. Du er nok en av flere hundretusen som ikke har lagret båten med fulle tanker. Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 3.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2012 Takk for alle svar..Jeg fylte på litt Alron etter at jeg la den på land ifjor Blandet seg nok ikke å godt, da jeg helte Alron på etter at båten ble lagt på opplagshengeren Da regner jeg med at det vil gå bra..."start og kjør" Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Arvid_A Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Her er en tidligere tråd om temaet. Konklusjonen er vel også her at kondensproblematikken er overdrevet. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Skulle til å kommentere "So what?", men mange har vært innpå allerede. Hvis tanken og påfyllingsslokket er tett er dette normalt ikke noe problem. Det er faktisk sånn at noen av oss tilsteber å ikke ha full tank når båten tas opp med kranbil. Man behøver ikke å gjøre det verre enn nødvendig for kranbilføreren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.