Jump to content

Erfaringer/info LOS 16 (?) fra Kvernenes på Fitjar


FENRIKSEN

Recommended Posts

Hei, har vært og sett på en liten hyttebåt (finn http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34069020) Selger mener den het Los 16, og den er bygget at Kvernenes Båtbyggeri på Fitjar. Jeg får ikke helt dette til å stemme med LOS-båtene, som jo bygges på Tysnes, men navnene behøver ikke ikke å ha noen sammenheng. Dessuten virker båten heller som en 15-foter, men jeg hadde ikke med målebånd da jeg så på båten.

 

Uansett ser det ut som en OK liten båt som trenger en smule oppussing og modernisering, kunne vært et greit prosjekt for påsken og en helg eller to over påske.

 

Skroget er klassisk "halvplaner", ser ut som en liten Rana eller en annen typisk 70-talls plastbåt. Men båten er påfallende smal. Dette er Ikke nødvendigvis noen ulempe i sjøen, det blir mindre klasking og lettere last for maskinen, men jeg får ikke prøvd båten på vannet.

 

Er det noen som har noen anelse om hvordan disse båtene er i sitt rette element? Vil helst ikke ha en båt som ruller vilt i litt sidesjø eller som legger seg over helt om to karer fisker på samme siden :-)

 

j

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...