Jump to content

Her stopper båtsesongen – før den er i gang @ nrk.no


Sjøogvind

Recommended Posts

Fikk frastjålet en relativt ny 25 hester for halvannet år siden. headbang.gifNy motor er av et merke som ikke topper statistikken for stjålne motorer (toatshu) og den er boltret godt fast i båt, har boltelås, og er secure-merket, også undervannshus. Hengeren den står på har demonterte hjul er låst med kjetting samt lås på tilhengerfeste. Står i hyttefelt med 2 stk låste bommer på vei inn. Skulle jeg gjøre mer nå ville neste grep være å ta med meg båt og motor på soverommet...

Link to post
Share on other sites

Virker som det er noen håndtverkere som ser seg godt rundt når de er ute og jobber, ganske vanlig at de rekognoserer etter bytter når de f.eks. jobber på en hytte, så kommer de igjen når de får være alene og tar med seg det som er bærbart/slepbart. 150-hestere går lett. Batteridrevne vinkelslipere har de hver og en. Boltesakser og brekkjern likeså. Dine puter og kallesjer er nyttige hjelpemidler for å lettere kunne slepe med seg tunge motorer uten å ripe de opp samt å dempe støy når de jobber. Sporingsbrikke hjelper skjelden da de som regel har med seg scanner. Allt som ikke er lagret innendørs kan tas uten innbrudd og da anser de det for å være fritt. Du velger selv hvordan du lagrer verdigjenstandene dine, prisen for det er en avtale mellom deg og forsikringsselskapet ditt.

Link to post
Share on other sites

Allt som ikke er lagret innendørs kan tas uten innbrudd og da anser de det for å være fritt.

 

Dette er vel så sant som det er sagt, og etter å ha vært noen turer i diverse østblokkland så det er jo faktisk dette de er vant til i disse landene, og naturlig nok slik de ser på det når de kommer til Norge også, og støter på en haug med idioter som ikke sikrer verdigjenstandene sine.

 

Er det ikke låst godt fast inne i en eller annen godt låst bygning, så er det heller ikke noe i veien for å ta det med seg. Det er synd at det skal være slik, men dette er vel et av de tilfellene hvor integreringspolitikken burde utvides til elementær kunnskap om mitt og ditt for enkelte fremmedarbeidere før de får arbeide i Norge, uten at jeg hevder at ikke enkelte nordmenn kan være like ille?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...