Astor Startet 5.April.2012 Del på Facebook Startet 5.April.2012 (redigert) Vi fikk et realt svimerke rundt utblåsningen til varmeapparatet da vi lå på Koster. Er alltid ekstra nøye med å ikke henge fendre foran utblåsningen etter en egen tabbe i Tønsberg for endel år siden. Denne gangen hadde vår nabo klart å flytte vår fender trolig for å slippe lyder til seg selv. Gjort er gjort men nå vil vi bli kvitt merkene. Ligger i Strømstad nå og vi går til Skjærhalden hvor vi legger utblåsningssiden til flytebrygga slik at vi kan komme lett til området som er omtrent 30x30 cm. Hadde tenkt å prøve Autosol eller fint vannslipepapir. Regner med at dette vil ta skiten. Noen andre gode råd? Redigert 5.April.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
G-sabb Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Hei,prøv med Autosol først mulig det går.Om det ikke går,så slip over med 12- 1500 papir(vannslip)poler deretter. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Hugos Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Thorlyn anbefaler saltsyre. Går ikke det er den blitt "gjennomfarget". Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Har nå pusset lett med 800 papir og det er brunt inn til det brune i plasten. Pokker å! Da er det vel bare top coat som skal til vil jeg tro? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Har nå pusset lett med 800 papir og det er brunt inn til det brune i plasten. Pokker å! Da er det vel bare top coat som skal til vil jeg tro? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
boati Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Oi dæven :( surt merke. Prøv en fille med klorin over. Sitér dette innlegget Link to post
Seiling_75 Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Hva med 400 pappir til merket forvinner og gå over til 800 til slutt før polering? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Blir bare mer brunt? når jeg bruker 800 papir. Trodde det var hvitt innover? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Gelcoaten ervel lagt på etter støp på disse båtene? Kanskje GrandBanks har brukt ulike farger på lagene for å sjekke at de dekker godt? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Regner med at du må få kjøpt deg en skvett topcoat i rett farge for å skjule den der ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tallisman Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Jeg er også svært nøye med og passe på att jeg ikke henger fendere over utløpet til Dieselvarmer. For min del så må jeg si att hadde jeg opdaget att min båtnabo hadde flyttet min fender fremforbi utløpet til min dieselvarmer for og dempe støy så hadde det blitt en stor prøvelse i selvbeherskelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.