Jump to content

Kan eg sjøsette med tec-7 som ikkje er herdet?


JGH

Recommended Posts

Har skiftet ein gjennomføring på tirsdag, idag skal båten på sjøen, men tec-7en eg brukte har ikkje herdet ennå. Eg har varme på så tempen er 10-12 grader rundt. Båten skal etter planen på sjøen i ettermiddag, er dette lurt? Skal selvfølgelig sjekke om det er lekkasje.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Tec-7 kan være noe skummelt. Ja det herder i vann (påstås i beskrivelsen), men dersom ikke kontaktflatene er rengjort skikkelig blir det nesten ingen kontakt mellom flatene. Dette har jeg opplevd noen ganger selv og leste at en burde vente noen dager før en er på den sikre siden. Herdingen går jo sin gang uansett.

 

Sjøsett, men hold et godt øye på dette område. Ikke verre en at du må opp igjen :giggle:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Herder jo også ca 1mm i døgnet. Så 1-2mm herdet innover skulle være nok til å holde den tett uansett i starten. Og da vil den gjennom-herde til slutt.

I forbindelse med bruk av Tec7 om vinteren fikk jeg et svar fra importøren om at en fint kunne montere med tec7 i minusgrader. Det ville bare ikke herde før det ble varmt, og det tok ikke noe skade i følge de.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Dette er metoden til "NEXUS", om hvordan en skal montere deres "plast" gjennomføringer

og husk en gummipakning hvis skroget et tynnere enn 6 mm.

 

"""

2. Lägg tätningsmassa (för undervattensbruk)runt genomföringens yttre fläns och skruva åt

mutter på insidan för hand.

 

7. När tätningsmassan har stelnat ,skruva av muttern och lägg tätningsmassan även på insidan.

Skruva åter åt muttern för hand."""

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Har komt oss fra Askøy til Leirvik idag, ingen tegn til lekkasje. Men trur du ikkje ett par slanger til dieselvarmeren hoppa av igjen. Godt med ungdom ombord da. Martin, eg fikk hjelp av svigersønn og ett søskenbarn, ellers hadde eg ringt.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...