JGH Startet 5.April.2012 Del på Facebook Startet 5.April.2012 Har skiftet ein gjennomføring på tirsdag, idag skal båten på sjøen, men tec-7en eg brukte har ikkje herdet ennå. Eg har varme på så tempen er 10-12 grader rundt. Båten skal etter planen på sjøen i ettermiddag, er dette lurt? Skal selvfølgelig sjekke om det er lekkasje. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Roger jo Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Brukte tec-7 på logg og ekkolodd på Lørdag og sjøsatte på Mandag, + 2 grader og 10/14 i vind. Ikke kommet vann inn enda. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
pergrip Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Ingen fare tec7 herder under vann Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Eller sagt på en annen måte; Tec7 og evt andre slike stoffer Må bruke vann/fuktighet for i det helle tatt å starte herdeprosessen Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
JGH Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Fint, satset på at det gikk. Nå er det bare 3,5t til sjøsetting. Og fuktighet er det plenty av i lufta idag. Vestlandsveret er tilbake til normalen igjen, men bare for dagen meldes det. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Jawik Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Tec-7 kan være noe skummelt. Ja det herder i vann (påstås i beskrivelsen), men dersom ikke kontaktflatene er rengjort skikkelig blir det nesten ingen kontakt mellom flatene. Dette har jeg opplevd noen ganger selv og leste at en burde vente noen dager før en er på den sikre siden. Herdingen går jo sin gang uansett. Sjøsett, men hold et godt øye på dette område. Ikke verre en at du må opp igjen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Hørte ikke mye fra deg JGH hehe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
JGH Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Flyter ennå Ingen lekkasje. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 God å høre Bunnsmørte du aleine eller hadde du selskap? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Møkkalasset Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Ingen problem, så lenge du ikke beveger på fugen før den er gjennomherdet. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Herder jo også ca 1mm i døgnet. Så 1-2mm herdet innover skulle være nok til å holde den tett uansett i starten. Og da vil den gjennom-herde til slutt. I forbindelse med bruk av Tec7 om vinteren fikk jeg et svar fra importøren om at en fint kunne montere med tec7 i minusgrader. Det ville bare ikke herde før det ble varmt, og det tok ikke noe skade i følge de. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Roger jo Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Dette er metoden til "NEXUS", om hvordan en skal montere deres "plast" gjennomføringer og husk en gummipakning hvis skroget et tynnere enn 6 mm. """ 2. Lägg tätningsmassa (för undervattensbruk)runt genomföringens yttre fläns och skruva åt mutter på insidan för hand. 7. När tätningsmassan har stelnat ,skruva av muttern och lägg tätningsmassan även på insidan. Skruva åter åt muttern för hand.""" Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
JGH Svart 6.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2012 Har komt oss fra Askøy til Leirvik idag, ingen tegn til lekkasje. Men trur du ikkje ett par slanger til dieselvarmeren hoppa av igjen. Godt med ungdom ombord da. Martin, eg fikk hjelp av svigersønn og ett søskenbarn, ellers hadde eg ringt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.