OSletten Startet 5.April.2012 Link til dette innlegget Startet 5.April.2012 Heisann I høst kjøpte vi en Maxi 77 som har stått på land over en sesong. Vi har nå gjennomført vårpussen, og det er nå motoren som står for tur. Jeg sitter nå på påskefjellet og leser "VP for dummies" og klør i fingrene etter å sette igang. Er det noen her inne som har byttet impeller på en Maxi 77? Er det veldig trangt å skru den ut eller kommer jeg greit til? Er dette noe jeg klarer selv (er ingen mekaniker, men har skrudd endel Land Rover), eller er det noe jeg burde sette bort? Håper noen her inne har litt kjennskap til dette. God påske ;o) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Du må nok oppgi motormodell for å få tips på dette. God påske Sitér dette innlegget Link to post
OSletten Svart 5.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Du må nok oppgi motormodell for å få tips på dette. God påske Det er en Volvo Penta md5, med 110S seildrev. Båt og motor er fra 1979. Sitér dette innlegget Link to post
123321 Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 (redigert) hei. det er bare å skru opp luka så du kommer til hele bakdelen på motoren, da er det god plass til å jobbe. er vel 4 rettsporskruer og en 6kant skrue så får du av lokket til impelleren. da er det bare å lirke den ut med en skruetrekker ang eller verktøy leget til jobben. sett inn den nye impelleren med litt syrefri vaselin og sett den inn i huset på med lokket og skru til men ikke hardt. Redigert 9.Mai.2012 av 123321 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.