Jump to content

Bytte impeller maxi 77

OSletten

Recommended Posts

Heisann

I høst kjøpte vi en Maxi 77 som har stått på land over en sesong. Vi har nå gjennomført vårpussen, og det er nå motoren som står for tur. Jeg sitter nå på påskefjellet og leser "VP for dummies" og klør i fingrene etter å sette igang. Er det noen her inne som har byttet impeller på en Maxi 77? Er det veldig trangt å skru den ut eller kommer jeg greit til? Er dette noe jeg klarer selv (er ingen mekaniker, men har skrudd endel Land Rover), eller er det noe jeg burde sette bort?

Håper noen her inne har litt kjennskap til dette.

God påske ;o)

• 1 måned senere...

hei.

det er bare å skru opp luka så du kommer til hele bakdelen på motoren, da er det god plass til å jobbe. er vel 4 rettsporskruer og en 6kant skrue så får du av lokket til impelleren. da er det bare å lirke den ut med en skruetrekker ang eller verktøy leget til jobben.

sett inn den nye impelleren med litt syrefri vaselin og sett den inn i huset på med lokket og skru til men ikke hardt.

Redigert av 123321 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...