Divemaster Startet 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2005 Etter at den ene runde blåsen min eksploderte i helgen (65 Cm), så tok jeg den hjem for å vise datteren min som et eksempel av hvor store krefter er på spill når båten er i bevegelse. Hun så på den og begynte å le ... hvilket jeg ikke helt forsto, før hun pekte ut at jeg hadde reist til Sør Italia og kjøpt båt og brakt den til Skottland, som kom med Norskproduserte fendere, hvilket jeg også syntes var litt interessant. Jeg bestilte to nye blåser via internet på Tirsdag kveld (Ca 55 Cm denne gangen, da de lett svinges ned i manskapskabinen fremme som har massevis av plass) og har fikk dem levert i går. Mens jeg satt og spleiset øye og ende på tauverket la jeg også merke til at disse var produsert i Norge, hvilket var litt tilfredsstillende. Jeg blir å ta disse opp til båten i morgen, og vil sjekke de andre fenderene skikkelig igjen da. Jeg vet egentlig litt lite om priser i Norge, men ville bare la dere få vite at en Norskprodusert Hvit Scanmarin NB60 Kulefender (60" i omkrets) ... Ca 50 - 55 Cm Dia. Koster NOK 210 (£18) her borte... + litt i frakt.... "Vanlige" fendere ser litt dyrere ut.... men skal også undersøke dette da havnesjefen har fortalt meg at en av de seks pølsene mine ikke ser helt god ut etter Tirsdagens vind... førsteprioritet er å få kulene på plass.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Ikke dårligere fendere det der. Når en kikker seg rundt i båten så er det utstyr og nice to have items fra veldig mange land hos de fleste vil jeg tro? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Jeg vet egentlig litt lite om priser i Norge, men ville bare la dere få vite at en Norskprodusert Hvit Scanmarin NB60 Kulefender (60" i omkrets) ... Ca 50 - 55 Cm Dia. Koster NOK 210 (£18) her borte... + litt i frakt....Ser i Maritimkatalogen at en hollandsk-produsert kulefender som heter 'Majoni' med diameter 55 cm koster kr. 369,-. For kr 212,- får du en med diameter 35 cm. Dette er jo betydelig dyrere enn de prisene som du har oppgitt. Hva de norske fenderne koster her hjemme, vet jeg ikke. De fører tydeligvis ikke disse hos Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 (redigert) ..............For kr 212,- får du en med diameter 35 cm. Dette er jo betydelig dyrere enn de prisene som du har oppgitt. Hva de norske fenderne koster her hjemme, vet jeg ikke. De fører tydeligvis ikke disse hos .............. <{POST_SNAPBACK}> Det var jo det jeg ville sjekke, da dette føltes rimelig for Norskprodusert i "utlandet".... Skal sjekke med andre og se om det har noe hensikt å ta noen over "flatpakket ombord" hvis sommerferien over pytten blir et faktum...... har jo masse plass ombord og spesielt for venner... minst en som har en 38 foter, og en annen med en 32 foter som kan være interessert... ville bare sjekke her først... Takker ! Redigert 14.Januar.2005 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Jonas Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Hei. Scanmarin NB 50 kostet i fjor kr. 288,- hos Siddis plast. Det var jo egentlig dyrt det da, men tror ikke de er billigere "her"noe sted. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Hei. Scanmarin NB 50 kostet i fjor kr. 288,- ......... Ok direkte sammenlikning er NOK 153,- for NB 50... Tusen Takk! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Fantino Svart 16.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2005 http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=337 Klarer aldri å slite ut disse fenderene - det er alltid en eller annen k*dd som synes at de er fine å grabbe med seg for å bruke på egen båt. Kjører flatt på Biltema på denne fronten. (Takke meg til narkovrak som bryter seg inn i båten fordi de faktisk har behov for en plass å sove. Spar meg for folk som har båt til flere hundre tusen og fremdeles synes det er okei å forsyne seg av utstyr fra båten i nabobåsen). Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 16.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2005 http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=337 Klarer aldri å slite ut disse fenderene - det er alltid en eller annen k*dd som synes at de er fine å grabbe med seg for å bruke på egen båt. Kjører flatt på Biltema på denne fronten. Samme her. Bruker ogsaa fendersokker fra Biltema. Billig og gjoer jobben til de forsvinner. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Majali Svart 16.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2005 Kom bare ril å tenke på denne lille rare saken: fender for oss med lav reling... Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.