Jump to content

Fendere - igjen

Divemaster

Recommended Posts

Etter at den ene runde blåsen min eksploderte i helgen (65 Cm), så tok jeg den hjem for å vise datteren min som et eksempel av hvor store krefter er på spill når båten er i bevegelse. Hun så på den og begynte å le ... hvilket jeg ikke helt forsto, før hun pekte ut at jeg hadde reist til Sør Italia og kjøpt båt og brakt den til Skottland, som kom med Norskproduserte fendere, hvilket jeg også syntes var litt interessant.

Jeg bestilte to nye blåser via internet på Tirsdag kveld (Ca 55 Cm denne gangen, da de lett svinges ned i manskapskabinen fremme som har massevis av plass) og har fikk dem levert i går. Mens jeg satt og spleiset øye og ende på tauverket la jeg også merke til at disse var produsert i Norge, hvilket var litt tilfredsstillende. Jeg blir å ta disse opp til båten i morgen, og vil sjekke de andre fenderene skikkelig igjen da.

Jeg vet egentlig litt lite om priser i Norge, men ville bare la dere få vite at en Norskprodusert Hvit Scanmarin NB60 Kulefender (60" i omkrets) ... Ca 50 - 55 Cm Dia. Koster NOK 210 (£18) her borte... + litt i frakt....

"Vanlige" fendere ser litt dyrere ut.... men skal også undersøke dette da havnesjefen har fortalt meg at en av de seks pølsene mine ikke ser helt god ut etter Tirsdagens vind... førsteprioritet er å få kulene på plass....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Jeg vet egentlig litt lite om priser i Norge, men ville bare la dere få vite at en Norskprodusert Hvit Scanmarin NB60 Kulefender (60" i omkrets) ... Ca 50 - 55 Cm Dia. Koster NOK 210 (£18) her borte... + litt i frakt....

Ser i Maritimkatalogen at en hollandsk-produsert kulefender som heter 'Majoni' med diameter 55 cm koster kr. 369,-. For kr 212,- får du en med diameter 35 cm. Dette er jo betydelig dyrere enn de prisene som du har oppgitt. Hva de norske fenderne koster her hjemme, vet jeg ikke. De fører tydeligvis ikke disse hos Maritim.

..............For kr 212,- får du en med diameter 35 cm.  Dette er jo betydelig dyrere enn de prisene som du har oppgitt. Hva de norske fenderne koster her hjemme, vet jeg ikke. De fører tydeligvis ikke disse hos ..............

<{POST_SNAPBACK}>

Det var jo det jeg ville sjekke, da dette føltes rimelig for Norskprodusert i "utlandet".... Skal sjekke med andre og se om det har noe hensikt å ta noen over "flatpakket ombord" hvis sommerferien over pytten blir et faktum...... har jo masse plass ombord og spesielt for venner... minst en som har en 38 foter, og en annen med en 32 foter som kan være interessert... ville bare sjekke her først... Takker !

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=337

Klarer aldri å slite ut disse fenderene - det er alltid en eller annen k*dd som synes at de er fine å grabbe med seg for å bruke på egen båt. Kjører flatt på Biltema på denne fronten.

(Takke meg til narkovrak som bryter seg inn i båten fordi de faktisk har behov for en plass å sove. Spar meg for folk som har båt til flere hundre tusen og fremdeles synes det er okei å forsyne seg av utstyr fra båten i nabobåsen).

http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=337

Klarer aldri å slite ut disse fenderene - det er alltid en eller annen k*dd som synes at de er fine å grabbe med seg for å bruke på egen båt. Kjører flatt på Biltema på denne fronten.

Samme her. Bruker ogsaa fendersokker fra Biltema. Billig og gjoer jobben til de forsvinner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...