NicoB Startet 5.April.2012 Del på Facebook Startet 5.April.2012 Hei, har fått tak i en sabb 8 fra -61. Har etter mye mekking fått liv i sabben, men sliter med kjølevannslekasje. Har skifta membran og pumpa fungerer utmerket, problemet er at kjølevann lekker inn i sylinderen når jeg sveiver rundt motoren. Har trykktestet toppen og den er potte tett, så da må vel problemet ligge i toppakning/vannpakning vil jeg tro? Har kjøpt nye vannpakninger og toppakninga har jeg glødet, men lekker fortsatt. Noen som har erfaringer med samme problem? Må jeg til med ny toppakning eventuelt skimse opp sylinderforinga? takker for gode råd! Mvh Nicolai Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Diesel248 Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Hei, om topp og vannpakninga er i orden så skulle ikkje dei leke. Men kan jo hende at sjølve foringa er utett, iform av hull eller lekkasje heilt nede. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post Share on other sites More sharing options...
NicoB Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 Sylinderforingen er ok, og når jeg monterte på toppen uten toppakning så var fungerte kjølingen utmerket. Går derfor ut i fra at med toppakning så blir ikke vannpakningene nok komprimert til at det blir tett? Er en del rustet/teret i kjølekanalen på toppen og ser at anleggsflata til toppen mot vannpakningene ikke er helt optimal, kan dette løses på noen måte, megametall, eller lignende? Den ene styringa til vannpakningen er av messing og den andre av kobber og den ser ikke orginal ut. Tror begge skal være messing, stemmer dette? kan det ha noe med lekkasjen å gjøre...? takker for svar og gode råd! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Diesel248 Svart 6.April.2012 Del på Facebook Svart 6.April.2012 Hei, Vannet skal ikkje kunne leke inn i sylinderen sjølv om kobber pakninga ikkje er på. Gummi pakningane skal gjere til at det blir tett, slik at vannet berre kan bevege seg i kjølekanalane. Men du har nok rett i at anleggsflata kan vere ein aktuel feilkilde. Om du fjerner rust, og så legger ned i kjemisk metall, og pusser litt. Så går det sikkert fint. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.