Jump to content

Oslo Boat Show 26-29 april

Bitteliten

Recommended Posts

Heldigvis finnes det seriøse forhandlere, som ikke ser på hvordan du er kledd, eller annet.

En historie, som skjedde for mange år siden på Møre.

En fiskerbåt hadde gjort sitt livs lått. Det var 12 fiskere, som ville ha ny bil.

En representant for fiskerene ble sendt i land når de la til kai. Oppdrag; kjøp 12 like biler.

Han møtte opp i en bilforettning og selgeren så nedlatene på fiskeren, som var kledd "litt" sjabby.

Jeg skulle gjerne ha få litt info om følgende bil. Det var en av topp modellene. Har du råd til det da, svarte selgeren.

Neida, svarte fiskeren, jeg skulle bare ha 12 stykker!

Han folot forretningen og gikk over gaten til nabobilbutikken. Der ble han møtt av en imøtekommende selger, som spurte hva han ønsket. Jeg ville gjerne se på den bilen (en toppmodell), og selgeren sa at selvfølgelig fikk han det. Prøvekjørte og kom tilbake, og sa, ja takk, jeg tar 12 stykker!!

Selgeren fikset salget og etterpå gikk han over gaten og fortalte konkurrenten om kjempesalget.

Dagen etter fikk selgeren til konkurrenten sparken.

Du skal ikke skue hunden på hårene, sier et ordtak. :headbang:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Jeg var der i dag og det var lite folk på messebryggene, men stappa på Aker brygge. De kunne nok reklamert litt borte på Aker brygge, men på den annen side er de vel mest interessert i folk som er der for å seriøst se på båtnog da er ikke slengere så interessante kanskje?

Mye fine båter å se selv om vi ikke gikk helt innerst, men holdt oss ytterst. Moro med messe midt i byen :-)

Kk

Var der i dag, flott inntrykk fantastisk av både arrangører og utstillere og få til dette på så kort tid.

Utstillerne virket mere positiv enn på Lillestrøm, både med tanke på markedet og utstillingen. Kjempe pluss at Yamaha også var med.

Greit med folk også, ikke så mye kø hos forhandlerne, håper de ser nytten av denne messen, fikk hvertfall en kompis skikkelig sugen på egen båt etter denne messa:-)

Eneste jeg angrer på er å ikke gå ombord på Nord West 420, makan til flott"skip"..

Var en del der,Yamarin har to, Ibiza har mange, samme med Nordkapp, morgan stiller ut noen, Finnmaster har tre utstilt fra vestfold maritim (har kjøpt båt av de og kan anbefale de for andre, suverene på oppfølging), Nordan stiller ut sin 820(vel verdt en titt) samt noen andre utstillere jeg ikke kommer på i farta..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...