arnerik Startet 5.April.2012 Link til dette innlegget Startet 5.April.2012 Hallo båtvenner. Er det noen i Tromsø-området som tar service på Wallas? Har overtatt en som ikke virker. Vifta starter ikke, men pumpa og glødetenninga ser ut som er i orden, da den ene plata blir varm, men det ryker, selvsagt. Noen tips til rep? Er det en sikring noe sted? Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Bare to små tips: 1. Sjekk spenningen på strømmen 2. Sjekk lampeolja/parafinen (Er det lampeolje fra ifjor, så kan det være fuktighet og smuss i den) (Hadde en slik brenner i den forrige båten og det var stort sett disse to tingene som laget problemer i en ellers bra brenner) PAGURUS III Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
TICORA Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Enig med Pagurus. Alltid en av de to.... Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Tipper glødetråden er dårlig, få tak i servicesett med veke og glødetråd. brenneren står under den venstre plata. eksosen varmer den andre. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Hvis plata blir varm har det ingenting med glødetråden å gjøre. Den har gjort jobben sin så snart varmeren tenner... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
arnerik Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Ok, takker, da har jeg fått noen bra tips. Skal skifte ut kablene til varmeren, så får vi se. Har jo hørt både ros og ris om disse varmerne. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Hei En ting til: Har du åpnet eksosutslippet? Det er muilghet for å stenge denne. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
arnerik Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Eksosutslippet er sjekket, full åpning der. Frykter at viftemotoren er kaputt, skal sjekke om det kommer spenning til den når bryteren betjenes, har den det er nok selve viftemotoren gåen, men skal se på dette over helga. Takker for innspill, alt hjelper.. Sitér dette innlegget Link to post
arnerik Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Okay, folkens, dere fortjener vel en oppdatering på mine spørsmål om min Wallas Safeflame, mulig noen kan ha nytte av min erfaring. Dette apparatet hadde faktisk TO feil. En av komponentene i kortet var defekt, og ble byttet, av en kyndig kar som forstår seg på slikt. Feil nr to, var at enheten trengte ny veke/glødespiralsett. Dette skiftet jeg selv, relativt enkelt. Den gamle glødespiralen røk etter den første prøvekjøringa pga kortslutning. Nå varmer den helt fint, og går praktisk talt røykfritt. Varmelokket funker også. Den tar sin tid med både oppvarming og nedkjøling, men det er allright, har det ikke travelt. God sommer, folkens, takk for innspillene. Sitér dette innlegget Link to post
masajo Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Hallo båtvenner. Er det noen i Tromsø-området som tar service på Wallas? Har overtatt en som ikke virker. Vifta starter ikke, men pumpa og glødetenninga ser ut som er i orden, da den ene plata blir varm, men det ryker, selvsagt. Noen tips til rep? Er det en sikring noe sted? Hei. Tror det er JH Motor som er forhandler og tar service her i Tromsø. Du kan prøve å spørre dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.