Jump to content

Wallas safeflame, service i Tromsø-området? Vifta starter ikke...

arnerik

Recommended Posts

Bare to små tips:

1. Sjekk spenningen på strømmen

2. Sjekk lampeolja/parafinen (Er det lampeolje fra ifjor, så kan det være fuktighet og smuss i den)

(Hadde en slik brenner i den forrige båten og det var stort sett disse to tingene som laget problemer i en ellers bra brenner)

PAGURUS III

"Sommer... alltid!!!..."

• 1 måned senere...

Okay, folkens, dere fortjener vel en oppdatering på mine spørsmål om min Wallas Safeflame, mulig noen kan ha nytte av min erfaring. Dette apparatet hadde faktisk TO feil. En av komponentene i kortet var defekt, og ble byttet, av en kyndig kar som forstår seg på slikt. Feil nr to, var at enheten trengte ny veke/glødespiralsett. Dette skiftet jeg selv, relativt enkelt. Den gamle glødespiralen røk etter den første prøvekjøringa pga kortslutning.

Nå varmer den helt fint, og går praktisk talt røykfritt. Varmelokket funker også. Den tar sin tid med både oppvarming og nedkjøling, men det er allright, har det ikke travelt. God sommer, folkens, takk for innspillene.

Hallo båtvenner. Er det noen i Tromsø-området som tar service på Wallas? Har overtatt en som ikke virker. Vifta starter ikke, men pumpa og glødetenninga ser ut som er i orden, da den ene plata blir varm, men det ryker, selvsagt. Noen tips til rep? Er det en sikring noe sted?

Hei.

Tror det er JH Motor som er forhandler og tar service her i Tromsø. Du kan prøve å spørre dem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...