Jawik Startet 5.April.2012 Link til dette innlegget Startet 5.April.2012 NRK1-TV 20:25 Northern Passage Begynner nå! Dokumentar. Aldri før har noen seilt hele veien rundt Nordpolen på én sommer. Med 30-fots trimaranen North Passage skal Børge Ousland og Thorleif Thorleifsson finne isfritt farvann gjennom både Nordøstpassasjen og Nordvestpassasjen. På Roald Amundsens tid ville det tatt seks år å komme seg gjennom de nordlige passasjene. Men det var før Polhavet begynte å smelte. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
avmønstret5 Svart 5.April.2012 Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Knallbra program om en svært dristig og vellykket ekspedisjon med mening i. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Dette var et meget flott program, god underholdning, opplysende og ikke minst mye seiling Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjornas Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Enig med siste talere. Dessuten ganske nyttig å se at det faktisk ER mulig å seile til polare strøk uten å havne på fylla, havne i vannet, havne i slåsskamp med the locals, eller på horehus. Godt jobba! Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
avmønstret5 Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 En liten vekker må dette være for BPsens ihuga "klimaoptimister" som hevder at alle forandringer i været er slik det alltid har vært og all forskning på dette området er humbug. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 (redigert) Det er nok bare naturlige forandringer i klima.... Slike endringer har skjedd før, bare at da tok det sikkert "1000år", men nå går det litt raskere... Er vel ikke mer enn snart 100 år siden Amundsen tok turen, dog med betydelig mere is, de brukte 25 måneder fra Oslo til Nome... En kunne sikkert "gå tørrskodd" til Nordpolen på den tiden. Jeg gjorde meg samme tanker som deg pettersand da jeg så programmet.. Redigert 6.April.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 De samme "klimaoptimistene" tar jo heller aldri feil, men irriterer seg over alle andre som gjør det og ikke vil innrømme det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 (redigert) De samme "klimaoptimistene" tar jo heller aldri feil, Vel de kan jo ikke ta feil, når de hverken har kunnskaper eller egne meninger.... de kun kopierer inn linker fra andre uten at de selv er i stand til kommentere det... blir de utfordret, så finner de en ny link, også den uten egen kommentar Redigert 6.April.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Oteren Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Nå har Børge Ousland ironisk nok det meste å takke oljealderen for å kunne gjennomføre denne turen... Sponsoren var visstnok denne sjeiken som deltok på en etappe av turen. I tillegg til at oljen vår har sørget for "klart" farvann. Severdig program om en velorganisert seiltur. Orden både i papirer og besetningsmedlemmer. Greit å slippe fyllerøret Berserkprogrammene er fulle av. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Enig med siste talere. Dessuten ganske nyttig å se at det faktisk ER mulig å seile til polare strøk uten å havne på fylla, havne i vannet, havne i slåsskamp med the locals, eller på horehus. Godt jobba! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jawik Svart 9.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 Reprise idag kl. 17:55 Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.