liberty Startet 5.April.2012 Link til dette innlegget Startet 5.April.2012 jeg lurer på om det er noen som har erfaring med Simrad hs70 GPS kompass.Lurer på og koble det sammen med Raymarine Ng nettverk Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Jeg fik en demo af denne på Båtmassan i GBG. Ser ud som et fortrinligt produkt men en noget stiv pris. Jeg mener at de sagde noget med 30000 kroner? Virker som om det er rigeligt... Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 6.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 (redigert) Ja prisen er ganske stiv i norge også men i England koster den ca 11000 pluss moms. Tenkte at jeg får kjøpe den og prøve Redigert 6.April.2012 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Da har jeg montert Simrad hs70 GPS kompass og testet det med Raymarine E140W og spx30 og det ble et meget bra resultat på autopiloten og radar overlay oppdateringen var rask.Det var ikke noe problem og koble det sammen via nmea2000 og Seatalkng koblet ut Fluxgate kompasset og startet opp og alt virket som det skulle Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Er dette et slags substitutt for et gyrokompass eller har det noen lunde samme fungsjon, men sikkert mere intelegent for sammenkobling til plotter radar og auto Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
liberty Svart 3.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Med gps kompass har du ingen misvisning og altig en rett kurs http://pro.simrad-yachting.com/Products/GPS-Compass/Simrad-HS70/ Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Er dette et slags substitutt for et gyrokompass Det er en svært god erstatning for en gyro. Lik eller bedre nøyaktighet og ikkeno vedlikehold. Gir ut rate-of-turn, roll og pitch i tillegg til kurs. Ser at Furuno nå averterer med NOK 20000 for SC-30. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 SC-30 til Furuno er mye større i fysiske mål enn Simrad HS 70, SC 30 er et godt kompass som har vært på markedet noen år . Tilbakemeldingene eg har hørt på HS 70 er gode, ikke sett det på markedet i USA ennå, spent på prisen der. Sitér dette innlegget Link to post
Hui 900 Svart 2.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Er det ikke noen billigere alternativ tenker da på andre merker blir jo litt dyrt å bytte ut fluxgate kompassen men ser helt klart en fordel med en gps kompass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.