Jump to content

Kjøleskap Isotherm 65L vil ikke starte


jørn

Recommended Posts

Kjøleskapet startet av og til i sesongen i fjor. Når jeg koblet utenom termostaten gikk den fint hele tiden. Jeg monterte derfor ny termostat. Nå starter den ikke i det hele tatt, selv om jeg kobler utenom termostaten. Har målt på ledningene som går til termostaten at den får strøm. Hva kan være galt?

Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Kan fortsatt være dårlig kontakt.

Selv om du får 12v inn på termostaten er det ikke sikkert du får noe strøm..

Dårlig kontakt kan sørge for at du får spenning, men ikke strøm.

 

Prøv å strekke ledninger rett fra batteriet til kjøleskapet.

Starter det da er det bare å begynne å se etter dårlig kontakt, sikringer, kontaktpunkter, brytere osv.

 

Starter det ikke ligger jo feilen i kjøleskapet, da ringer du Thermomarin :smiley:

 

/Shalom

Link to post
Share on other sites

Klassisk med kjøleskap.

De trenger min 10.5 volt for å starte og med litt tynne kabler dropper spenningen under så fort at det ikke er målbart med voltmeter. Skapet starter ikke. Feitere kabler er det eneste som hjelpet og helst lage systemet relestyrt istedenfor bryter styrt. det kan være stort spenningsfall i en bryter.

Hatt samme symptomer i alle båtene jeg har hatt, bortsett fra Tyskerkjelka jeg har nå hvor kablene er grove nok fra fabrikk

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg la opp med 6mm2 ledninger på 3m i fjor, og det virke helt fint frem til termostaten tok kvelden (koblet utenom termostaten, virke da fint så regnet med at termostaten var ferdig) Kjøpte ny termostat, koblet likt som var før, men ville da ikke starte. Når jeg koblet rett på batteriet nå (via 6mm2 kabelen fra i fjor) fungerer det helt fint. Nå har jeg koble så mye frem og tilbake at jeg ikke husker hvordan termostaten var koblet. Har tre tegninger fra Thermomarin, alle viser ulikt hvordan termostaten skal kobles. Noen viser 12v rett inn på styringsboksen, mens andre viser først via termostaten. Tror jeg får koble litt frem og tilbake på det i morgen, å se hva som funker. Mulig jeg må be om assistanse her inne igjen da :blush:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...