Kjetil1 Svart 11.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Ok, her er pumpa fint demontert og rengjort. Klar til montering og lakkering... Nå gjelder det bare å huske riktig rekkefølge og vei på alle delene . Det var egentlig like greit at pumpa begynte å lekke, da får jeg skiftet medbringeren. Ser ikke helt best ut... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Fjellbonden Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 flott! Skal lure på hvor mange KAD 42 som har fått tilstoppet underspylingen med en gummibit fra denne rakkeren og deretter gått i stå? Men du har vel filtrering på all oljen? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 11.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Det mangler ingen biter, heldigvis. Den er bare begynt å smuldre... Men tror nok jeg vil løsne pumpa på den andre motoren og skifte på den også... Kjøpte to... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bitteliten Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Hva er funksjonen til medbringeren? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Den fungerer som flexikobling mellom motor og pumpeaksling. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 12.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 I dag kom simmerringene og jeg startet monteringen... Her er første ringen på plass og plastringen som ligger i mellom ringene er lagt oppi... Ringene på plass, og akselen med lager skal inn. Brukte ei stor pipe som passet på ytre lagerbanen og dunket forsiktig inn... Så impelleren... Pumpa ferdig sammenmontert og grunnet... Og så ferdig lakkert. Dette gjorde jeg bare ute, så slapp jeg lakklukt i garasjen og maske på... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 13.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 I dag var det klart for å montere i båten. Skrapte, pusset og fjernet løs lakk og irr/rust på motoren der pumpa skulle være. Lakket litt først... ...Og monterte pumpa... Ta-daaa! Fiks ferdig. Og tett. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Nydelig. Og lærerikt å se Sitér dette innlegget Link to post
Dynamix Svart 31.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2015 (redigert) Heisan, Holder på med samme jobben på lik pumpe til en KAD32. Da jeg demonterte fikk jeg kke sett hvilken vei avstandsringen som ligger mellom simmerringene skal ligge, men det spiller vel ikke så stor rolle? Og hva med den lille o-ringen. Hvor/når monterte du den? Redigert 31.Mai.2015 av Dynamix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.