Jump to content

Kjøpt meg Skilsø 23, erfaringer?


Disease

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har nå byttet ut min Selco 18 Cabin, med en Skilsø 23. Noen med erfaring med disse? Båten er tilsynelatende i god stand og har gått på Mjøsa.

 

Jeg har null peiling på snekke så dette blir helt nytt. Noen tips å komme med til en nybegynner? Kanskje hvordan jeg skal manøvrere den? Er jo vant med heggagregat med sving så blir jo litt nytt det her, med fare for å ikke komme meg inn på båtplassen min igjen :p

 

Motoren er en Penta MD11(modell D tror jeg).

 

Edit: Hvor får jeg tak i tettelister til vinduene billigst? De som sitter på må nok byttes.

Edit2: Hvor kan man få tak i nye puter til førerstolen? Eventuelt hvor kan man bestille det?

Redigert av Disease (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Velkommen i Skilsø 23 "klubben"flag.gif

 

www.seasea.no og www.maritim.no, har vinduslister.

 

Rederinnen sydde nye trekk på putene til stolene og sitteplass akter hos oss, ellers finnes det nesten like stoler nye for ca 500,- stk. på sea sea.

 

 

Blir nok en overgang fra Selco'n, både når det gjelder fart og manøvrering, beste rådet jeg kan gi er vel bare å ta tiden til hjelp.

Den styrer veldig dårlig under bakking så vær obs på det.

Båten er ellers en grei båt, med god plassutnyttelse og god i sjøen, bortsett fra at den ruller veldig ved sidesjø, men det sier jo skrogfasongen også litt om.

Vi har samme motor som deg, MD11C, skikkelig malmklump, men den kan gå lenge ved godt stell, enkel å skru på. Vanlig feil på motor er ved sjøvannskjøling så tettes kjølekanalene igjen og tempen går i taket.

 

Får tro du trives i snekka da, husk "veien er målet"thumbsup.gif

Redigert av Jåt'n (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...