lgboat Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Har akkurat betalt for Navionics, men får ikke detaljert opp...? Noen som kan hjelpe en med ny Ipad3 og 0 tidligere erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Hva mener du med detaljert opp? Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 (redigert) Får ikke opp et detaljert sjøkart, bare noe overfladisk rettvinklet....... Redigert 23.April.2012 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 (redigert) Du må laste ned detaljerte kart for området du skal bruke Trykk på menu og deretter download map Redigert 23.April.2012 av fleggis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Har gjort det, ingenting skjer... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 ..ingenting skjer... Det kan ta en stund å få lastet inn kartet, avhengig av hvor god nettforbindelse du har. Lengre tid enn det er kjekt dessverre.. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Ok, takk. Skal være tålmodig. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Tja, fortsatt "in pårogress". Nå syns jeg det drar ut gitt. Men jeg får mer og mer inn. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Drøyt hvis den har stått og lastet siden i går! Husker det tok noen timer for min del, men ikke hele natta. iSailor tok også en del tid, men ikke på langt nær så lang tid som Navionics. Du får satse på at kartene er ekstra gode da Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Nei nå ga jeg opp, det kommer ikke mer og kartet er elendig og ubrukelig. Får prøve med wi fi et eller annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Frode S Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Det kan være det er Navionics sin server som sliter, eller rett og slett noe som ikke virker. Jeg kjøpte iPad appen (HD Danmark) tidligere i kveld og den har stått og lastet (tilsynelatende i alle fall) et lite ustnitt med kart siden ca. 20:00. Jeg er hjemme og tilkoblet wi-fi nettet som riktignok ikke er raskt, men det pleier å fungere OK til nedlasting. Tre timer senere har ikke statusindikatoren en gang begynt å "fylles opp". Nå får den stå over natten, så får vi se i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Frode S Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Ingen ting var lastet ned i morges. Da ble det Windows metoden, men i mangel av Ctl-Alt-Del skrudde jeg alt av og forsøkte en gang til. Nu ble alt så meget bedre. Nedlastingen startet med det samme og hele Skagerak og Kattegat er nå på plass. Det kan være det tok tid i andre enden for Navionics å gjenkjenne en ny konto. Ikke vet jeg, men det virker nå. Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 IP-stacken på telefoner og nettbrett er ikke av de mest robuste, og feilhåndteringen er ikke alltid like god. Hvis man får problemer under overføringen vil den i visse situasjoner gi opp å forsøke på nytt uten å gi feilmelding til brukeren, og da vil man kunne vente "til kuene kommer hjem" uten at det skjer noe. Sitér dette innlegget Link to post
Frode S Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Det kan være forklaringen, eller så hadde kuene gått seg bort eventuelt havnet på feil jorde. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Hurra for Frode S og Windowsmetoden! Lastet ned på sekunder og alt ser bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
tredeel Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 "Jeppesen Marine Plan2Nav" er en gratis app som kan "oppgraderes" for å få flere og bedre kart (basert på CMAP). Ja, da installerte jeg Plan2Nav for en liten uke siden, og kjøpte kart over Skagerrak, Kattegat og Østersjøen for den nette sum av kr 385,-... bare for at Jeppesen skulle lansere ny versjon av app'en to dager senere, som reklamerer med "nye og bedre (mer detaljerte) kart". Problemet er bare det at det ser ut som om man må kjøpe kartet på nytt. :( Noen som har praktisk erfaring med om de "nye" kartene faktisk er nye og bedre? For ordens skyld: det "gamle" kartet fungerer fortsatt helt fint i oppgradert app. Gleder meg for øvrig til å få testet ut Jeppesen i praksis når båten kommer på vannet - synes den ser lovende ut! Sitér dette innlegget Link to post
Skibsplast500 Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Savner iSailor i denne testen: http://www.dinside.no/896270/test-apper-for-baatfolket Sitér dette innlegget Link to post
-Balder- Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Noen som kjenner til dette med plan2nav når man har kjøpt kart på ipaden men ønsker dette også på iphone må man kjøpe kartet en gang til eller er det mulig legge dette inn på iphonen også ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.