Jump to content

iPad 3 navigeringsapp

magnumlars

Recommended Posts

Det kan være det er Navionics sin server som sliter, eller rett og slett noe som ikke virker. Jeg kjøpte iPad appen (HD Danmark) tidligere i kveld og den har stått og lastet (tilsynelatende i alle fall) et lite ustnitt med kart siden ca. 20:00. Jeg er hjemme og tilkoblet wi-fi nettet som riktignok ikke er raskt, men det pleier å fungere OK til nedlasting. Tre timer senere har ikke statusindikatoren en gang begynt å "fylles opp". Nå får den stå over natten, så får vi se i morgen tidlig.

Ingen ting var lastet ned i morges. Da ble det Windows metoden, men i mangel av Ctl-Alt-Del skrudde jeg alt av og forsøkte en gang til. Nu ble alt så meget bedre. Nedlastingen startet med det samme og hele Skagerak og Kattegat er nå på plass.

Det kan være det tok tid i andre enden for Navionics å gjenkjenne en ny konto. Ikke vet jeg, men det virker nå.

"Jeppesen Marine Plan2Nav" er en gratis app som kan "oppgraderes" for å få flere og bedre kart (basert på CMAP).

Ja, da installerte jeg Plan2Nav for en liten uke siden, og kjøpte kart over Skagerrak, Kattegat og Østersjøen for den nette sum av kr 385,-... bare for at Jeppesen skulle lansere ny versjon av app'en to dager senere, som reklamerer med "nye og bedre (mer detaljerte) kart". Problemet er bare det at det ser ut som om man må kjøpe kartet på nytt. :( Noen som har praktisk erfaring med om de "nye" kartene faktisk er nye og bedre? For ordens skyld: det "gamle" kartet fungerer fortsatt helt fint i oppgradert app.

Gleder meg for øvrig til å få testet ut Jeppesen i praksis når båten kommer på vannet - synes den ser lovende ut!

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...