Hjartøy Startet 7.April.2012 Del på Facebook Startet 7.April.2012 Vurderer å kjøpe en 2006mod johnson 140, som har gått i overkant av 200t. Har lest litt her på forumet om at dette er samme motor som suzuki df 140. Spørsålet er: Er det noen av dere som har/har hatt en johnson 140 som vil fraråde eller anbefale denne ? Kjente feil og mangler? Eventuelt hva en bør være oppmerksom på. Grunnen til at jeg vurderer denne motoren er lav vekt i forhold til effekt og pris. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 (redigert) Motoren er vel grei nok kvalitetsmessig, men hvis det er effekt du ønsker så ville jeg kanskje ha vurdert E-tec 150 som har ca samme vekt, eller nye Mercury F150 3-liter som veier 206 kg (men den finnes jo ikke brukt naturlig nok). Optimax 135 er også sterkere enn suzuki/johnson DF140 såvidt jeg har lest. Veier 195 kg. Og den kan chippes til 150/175 hk, men støyer nok mere på lave turtall. E-tec 115 HO/130 er ganske tett på DF140 i ytelse, og veier kun 177 kg. Lavest vekt i klassen har vel Optimax 125 med kun 163 kg, men den har også minst sylindervolum. Redigert 8.April.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mouche Svart 8.April.2012 Del på Facebook Svart 8.April.2012 Ja, det er en Suzuki med annen farge på dekslet og er en meget bra motor. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.