Jump to content

Identifisering av "dings" i skroget på min 23 fots skilsø


paarsand

Recommended Posts

Hei båtfolk!

 

Jeg driver med puss og mekk på min skilsø om dagen, og så har jeg observert denne under båten.

Jeg ser vel for meg at det er et slags ekkolodd? Jeg har ingen instrumenter i båten bortsett fra androidtableten min med navigasjon.

 

Jeg har sett inni båten, og sett en ledning som går opp til styrhuset som er klipt av forrige eier, rakk ikke å ta bilde av kontakten inni båten, det burde jeg vel gjort.

 

Er denne saken jeg ser en kapsling for en sensor? Jeg er livredd å røre den da jeg vet den er tett nå. Og slike førkrigsanretninger som denne ser ut som virker skumle å bevege på :P

 

Det jeg lurer på er om dette kan brukes til fks ekkolodd, eller om det er for gammelt og det er like greit å bare la det være mens det er tett.

 

Har ingen god løsning på bildegreiene her, så jeg legger ut album fra picasa.

Bilder

Link to post
Share on other sites

Det du ser er en svinger for montering igjennom skrog, bare la den stå, om du kjøper nytt lodd kan du kjøpe svinger for montering inni båten og slipper å tenke på lekkasjer, om du vil bruke den du har må du vite type..og uvisst om den funker..kanskje.

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Link to post
Share on other sites

Pent ut :confused: Det er jo under båten og fiskene bryr seg sikkert ikke. Og noe motstand representerer denne ikke vist en ikke er følsom for noen 1000 delers knop.

 

Sjekk hvilken type svinger du har og muligens du kan anvende denne igjen.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...