Jump to content

Skilsø 750 cc erfaringer/test?

Hantoen

Recommended Posts

Hei.

Vi er på båtjakt og ser etter båter som Skilsø 750 cc (ac), Marex 770, Nidelv 26.

Vi har sett på et velholt eksemplar av Skilsø 750 med nyere motor, fallt for denne.Vet denne har blitt stemplet som rank. men hvor mye rank er den? finner ingen test på disse båtene.

Er det noen her som har en test? eventuellt erfaringer?

Jeg kjenner ikke Skilsø 750, men det ligger en beskrivelse i Erfaringsdatabasen.

Skal vi kunne vurdere båten må vi nok også vite litt mer. Gjerne en Finn-link.

Du kan jo også prøve en IM til den som har lagt inn opplysningene i Erfaringsdatabasen.

Du finner også mer info om båten her:

https://baatplassen.no/i/topic/4210-skilsoe-750-ac/

Jeg vurderte bla denne når jeg endte på en Nidelv 26 og jeg var ikke i tvil. Ikke minst er Nidelv 26 mye romsligere (slik jeg opplevde det), men Skilsøen har større fartspotensiale gitt riktig motor. Det at båten er rank kan jo være en plage, men kan også løses med trimflaps.

Vil anbefale Nidelv 26, som jeg i all beskjedenhet har skrevet en vurdering av på vår Båtblogg

Kan også anbefale oversikten på våre nettsider her: http://www.froystad.org/side6.html

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Vi hade en Skilsø 750 i noen sesonger.

Vi hadde ingen problemer med at den var rank. Brukte trimflaps aktivt når vi var underveis.

Somm alle halvplanere er det viktig med stor nok motor. Vi hadde TAMD 31 motor (ca. 130 hk) og det fungerte greit. Hadde da en marsjfart på 14-16 knop.

Det er litt forskjellige løsninger mht. motorplassering på disse båtene. Noen har montert motoren helt frem mot skottet mot dieseltanken. Det kan da være vanskelig med rimbytte etc.

Baugpropell er utrolig kjekt å ha på disse båtene.

Vi har bare gode erfaringer med båten, og har ingen problemer med å anbeale den.

Har du spørsmål, er det bare å spørre :-)

Mvh

Geir

Jeg ville vurdert marex, fremfor skilsø. Veldig god plass i marex. Har en bekjent med skilsø 750. Det er gode løsninger ombord og generelt fin båt. Men den er rank, og litt som en dupp. Man kan se når vi ligger flere båter ved siden av hverandre på samme størelse, da ligger de andre båtene omtrent helt rolig i små bølgene mens skilsøen ligger og jager.... Man velger du skilsø bør du ha bauproppel i og med den er lett og driver fort av... Lykke til med båtvalg!

Hei,

vi har hatt en Skilsø 750cc i 9 år og er fornøyd med båten. Båten kan nok være litt rank, men vi opplever sjelden/ aldri det som noe stort problem.

Det står en TMD30 på 86 hester (tror jeg) ombord, og jeg kunne av og til ønsket litt større motor, men stort sett går det greit med denne også. Vi marsjer med 10-12 knop, alt etter som. Jeg har ingen problem med å anbefale denne. Om det er noe du lurer på, er det bare å spørre.

Mvh Anniken

Hei,

vi har hatt en Skilsø 750cc i 9 år og er fornøyd med båten. Båten kan nok være litt rank, men vi opplever sjelden/ aldri det som noe stort problem.

Det står en TMD30 på 86 hester (tror jeg) ombord, og jeg kunne av og til ønsket litt større motor, men stort sett går det greit med denne også. Vi marsjer med 10-12 knop, alt etter som. Jeg har ingen problem med å anbefale denne. Om det er noe du lurer på, er det bare å spørre.

Mvh Anniken

Hei. hvor rank er den? kjennes det trygt og støtt og gå på dollbord ved stilleligge?

Tenker litt på når jeg skal gå sammen med 4åringen (at ikke han blir redd)

Det kan jeg ikke tro blir noe problem, jeg veier i overkant av 100 kg, og går uproblematisk att og frem - (holder meg naturligvis fast i rekka på hardtopen). Båten legger seg utvilsomt litt til siden, men jeg har aldri opplevd det som problematisk. På såpass små båter er dollbordene ikke av de bredeste, og jeg tror nok det er like problematisk som det at båten legger seg litt over.

Vet om en marex 770 til salgs med yanmar, er ikke kommet på finn ennå:-)

Den er stasjonert på Os ved Bergen.

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

• 1 måned senere...

Hei.

Eg har Skilsø 750 med akterkabin og ein VP TAMD30 under dørken. Motoren er montert heilt framme mot skottet til dieseltanken. Har hatt båten i 1,5 år og har nokon timar "på brua".

Mine erfaringar:

- Ved stilleligge er den ganske stødig. Eg veg 110 kg og kan gå på dollborda utan at den legg seg særleg over av den grunn. Rett nok passar eg på at der alltid er toppa opp med vatn på ferskvannstanken som ligg akter på babord side. Når det minkar på denne, legg båten seg mot styrbord og kan nok verta litt rank.

- Under gange ser eg på trimplan som ein forutsetnad for å i det heile tatt få ein behageleg tur. Den er ganske var på sidevind og forskyvning av vekt om bord. Det skal lite til før det skvett sjøvatn over, men det er vel ein av akilleshælane til ein halvplanar. Ellers er den ganske mjuk i sjøen og eg har ikkje vorte skremd av oppførselen, sjølv i halvannan meters bølgjer i Fensfjorden.

- Manøvrering: Eg såg på baugpropell som noko stort tull, heilt til eg prøvde å manøvrera denne båten utan å bruka baugpropellen. Kjølen er ikkje så stor, så ein "mister" baugen ganske lett. Ein fordel med denne båten er at ein til ein viss grad kan styra den med roret når ein bakkar. I tillegg kan ein utnytta at propellen dreg hekken tildels kraftig mot styrbord når ein skal bakka opp. Når ein tek alt dette i betraktning er den faktisk veldig grei å ha med å gjera, sjølv om det bles og er trangt på havna.

- Sjølve båten verkar solid bygd. Skroget er stumt og gjev eit inntrykk av at det er skikkeleg gjort. Overbygget ber preg av at skuta er over 25 år gamal. Her har eg ein jobb med å byta pakningar på vindauger og å tetta rundt rekkverka. I min båt er bysseavdelinga ombygd av forrige eigar. Lugaren forut er perfekt for to, men den stikkøya på babord side veit eg ikkje om eg hadde sove godt i. Akterlugaren skal i teorien husa to personar. Eg har ikkje lagt meg til nedi der for å prøva, men der er plass nok. Hjå meg fungerer akterlugaren som lager for takkel og bagasje.

- Motoren er som sagt ein TAMD 30 på 110 hk. Den sparkar bra i frå og marsjar greitt på 14-15 knop. Ved marsjfart på ca 3300 o/min er det framleis mogleg å føra ein samtale i båten. Eg kunne imidlertid tenkt meg 30-40 hk til. Dette er fordi båten set seg på hekken om ein plasserer folk på benken akter, og såleis taper fart. Har hatt litt kluss med motoren, meir om det lenger nede.

- Det elektriske ber preg av at der har vore fleire eigarar på båten gjennom tidene. Desse har ikkje vore einige om korleis ting skal vera, så det har samla seg ei fin gryte av spaghetti under styrekonsollen og i batterirommet. Det originale opplegget ser imidlertid greitt ut.

- Toalettet har kloakktank med saltvasspyling og kvern. Fungerer greitt. Toalettrommet er akkurat litt for lågt under dekk til at ein kan vera mann der inne, men å setja seg ned går heilt fint.

- Dieseltanken er berre 180 liter. Dette gjev 8-9 timar på marsjfart, noko som er i minste laget etter mi meining. Skal ein kosa seg blant holmar og skjer på Vestlandet, er det ikkje akkurat flusst med diesel å finna langs leia. Eg ser derfor på muligheiten for å setja inn større tank, eventuelt å leggja inn to mindre dagtankar, ein på kvar side av motoren.

Totalt sett er eg godt nøgd med Skilsøen og har tenkt å ha den i nokre år til. Det er stor sjanse for at 30 - motoren ryk ut til fordel for ein 31 eller D3, eventuelt ein Yanmar, men eg skal slita på 30 - motoren litt til.

Om TAMD 30.

- Dette er ein solid motor, det er det ingen tvil om. Eg veit om eit eksemplar som står i ein oppdrettsbåt. Der stogga timeteljaren på 9000 timar for mange år sidan, men motoren går som ei klokke den dag i dag.

I min båt har det imidlertid vore ein del maskinistar gjennom tidene, der nokon har brydd seg og andre ikkje. Det byrja i fjor haust med at ladeluftkjølaren sprang lekk. Nokon hadde forsøkt å lodda ein lekkasje på den før, men den loddinga held ikkje mål. Ny innmat vart kjøpt og sålangt var alt vel.

- Tidleg i vår rauk toppakninga, noko som visstnok skjer på desse motorane av og til. Motorolja forsvann ut i kjølsvinet og kjølevatnet såg for j******ig ut, i tillegg til at den akterste sylindaren feis kompresjonane ut mellom toppen og blokka. Pakninga bytta eg sjølv og motoren vakna atter til liv. Sylinderforingane har slitekantar, men er enno langt frå det kritiske punkt. Toppen er ikkje skeiv og har ikkje lekkasjar.

- Neste problem: røyk. Litt røyk under oppstart er heilt normalt. At motoren ryk som ei kolfyrt dampmaskin er ikkje normalt. Under gange var der lite og ingen synleg eksos, men når eg slakka av var det total mørklegging og veldig ujamn gange. Dysene vart sjekka og funne i orden av ein dieselekspert i Bergen. Problemet viste seg å vera noko heilt anna: dieselpumpa. Pumpa heiter Bosch VE F 111 og er ei rotasjonspumpe. Nederst på pumpa er der eit lokk på kvar side. Innanfor ligg eit stempel som regulerar innsprøytningstidspunktet, alt etter kva turtal motoren har. I denne pumpa hengte stempelet seg opp på full fart, noko som gjorde at motoren fekk drivstoff til feil tid. Ut med pumpa, mova opp stempelet, innatt me pumpa = berre velstand.

Dieselpumpa skal ein vel ikkje tukla med sjølv, men eg tok sjansen og lukkast.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...