Jump to content

Haze gelebatterier - noen erfaringer?


Kaimor

Recommended Posts

Jeg skrev følgende i en tidligere tråd;

 

Har selv 2 stk. Haze Gel 104 Ah Batterier i båten, brukes til både start og fobruk, på bakgrunn fra anbefaling fra Gylling. Etter å ha "ødelagt" 4 stk. Sønnac 145 amp. batterier i løpet av 2 sesonger, så har de to Gel batteriene tilsynelatende tålt tilnærmet 4 sesonger uten å være påvirket. De fyller seg opp raskere ved lading, de har "mye mer å gi" ved oppstat av f.eks. Wallas, og de har totalt fjernet et "strømmareritt" som jeg slet med de første 2 årene etter båten ble kjøpt som ny. Batteribyttet ble kostet av min båtforhandler som en garantisak.

Link to post
Share on other sites

Hei, enig med terron. Har bare positive erfaringer med 104 AH utgaven. Har hatt 3 stk i 3 år i 2 forskjellige båter, aldri noe tull. Viktig at de lades med lader som stopper på 14,4V. Koster litt ved innkjøp, men tror regnestykket over tid går ut på det samme som å kjøpe vanlig batterier med flytende syre.

Ikke noe vedlikehold da de er tette.

Link to post
Share on other sites

Har gode erfaringer med Haze batterier. Har hatt disse batteriene i to båter og de har fungert utmerket. I den siste båten hadde jeg først Sønnakbatterier som holdt i tre år. Haze batteriene hadde jeg i fem år, da solgte jeg båten og batteriene var fortsatt "tip top"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...