Jump to content

forsikring av trebåt

skøyte entusiast

Recommended Posts

Siden ingen har sagt noe her så kan jo jeg prøve meg.

Jeg har en 28 fots trebåt som vi har forsikret i Gjensidige Nor, den trengte vi ikke å ha noen takstmann på. Den er forsikret for 40 000 nå. En så stor skøyte vil jeg tippe at du må ha en takstmann på, men det kommer jo litt ann på båtens verdi. Sjekk litt rundt med forskjellige selskaper, men det lønner seg nok å velge det selskapet du har alle ande forsikringer i.

Gratulerer med ny båt!!!

Er det mulig å få noen bilder av den med tid og stunder??

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

......har noen erfaring med å få forsikret  trebåt? eks. om man må ha takstmann eller? på forhand takk for svar!

Hei skøyte_entusiast!

Såvidt jeg vet, så kan du uten vidre tegne ansvarsforsikring på trebåten din. Skal du deriomot ha kaskoforsikring, så stiller det seg litt anderledes. Dette gjelder IKKE spesiellt fordi det er trebåt, MEN, fordi skøyta di antageligvis er av eldre årgang (du opplyser ikke hvor gammel den er...).

Hadde i fjor "problemer" med å tegne kasko på min 1973-modell Grimsøy_26 (glassfiber) i Gjensidige. Fikk beskjed om at båter som er eldre enn 30 (eller var det 25 ? - husker ikke nøyaktig) år, ikke uten videre kunne tegne kaskoforsikring. De snakket noe om en takstmann som skulle besiktige båten først.

For å få besøk av forsikringens takstmann, ble jeg først bedt om å sende minst 4 bilder av båten + svare på en del standsrdspørsmål. (f. eks. plassering av brannslukker, osv). Bildene skulle vise båtens styrbord- og babordside, pluss ett forfra og et fra akterskipet.

Sendt så inn 10 bilder som viste båten i detalj, også fra innredninge, (brannslukkers plassering) og motoren, tankanlegg, osv.

Etter 3 dager så ringte Gjensidige-damen, og sa at de på grunnlag av bildene alene, kunne tilby kaskoforsikring, UTEN at takstmann besiktiget båten. De var, ut i fra bildene, overbevist om at båten var i vanlig god skikk, rent velikeholdsmessig.

M.a.o. selskapene vil bare forsikre seg om at du ikke bruker forsikringen til å "sanere" en gammel holk.

Lykke til!

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Jeg har en 28 fots trebåt som vi har forsikret i Gjensidige Nor, den trengte vi ikke å ha noen takstmann på. Den er forsikret for 40 000 nå. En så stor skøyte vil jeg tippe at du må ha en takstmann på, men det kommer jo litt ann på båtens verdi. Sjekk litt rundt med forskjellige selskaper, men det lønner seg nok å velge det selskapet du har alle ande forsikringer i.

Gratulerer med ny båt!!!

<{POST_SNAPBACK}>

skal ordne med bilder når jeg får snudd meg rundt!

har i dag solgt min "gamle båt" en rognankrysser på 35 fot,

jippi alt klart for ny båt!

Gratulerer med ny båt!!!

<{POST_SNAPBACK}>

skal legge ut bilder når jeg får ordnet meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...