Jump to content

Leangbukta Båtforening - oversiktskart?


Jori

Recommended Posts

Hei igjen,

jeg får plass i Leangbukta i år. Kan også velge mellom noen plasser, men er dessverre helt ukjent i denne havnen. Er det noen som har link til ett oversiktskart, spesielt over Bukta? Jeg finner ikke noe på båtforeningens sider. Alternativt hva anser dere som kjenner stedet for best å ligge? I Bukta eller på Tangen? Jeg ble rådet til å ta Bukta av foreningen da Tangen fortsatt vil være under utbygging denne sesongen. Videre valgte jeg plass langt ut på en brygge i Bukta, er dette smart eller bør jeg forandre hvis jeg kan?

 

Ser at det er flere medlemmer på Båtplassen som har båtene sine på samme sted, så takknemlig for innspill. For ordens skyld, er min Princess som skal ha plass, så må også ha 4,5m bredde og er derfor begrenset slik med. Jeg har søkt på forumet her i tidligere tråder, men fant ikke mye slik info.

 

Takk for innspill

Redigert av Jori (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor starter A-bryggen, B-bryggen etc.?

Bukta er den gamle langs Slemmestadveien, A bryggen er ytterst mot Hvalstrand, J er rett ut for undergangen ved nedre parkeringsplass. A er jo lengst å gå til.

Tangen er de nye bryggene som skal være ferdige til 1 mai, men parkeringen blir ikke ferdig tror jeg!

Mami

Link to post
Share on other sites

Bryggene på tangen som tilhører Asker Marina Tangen har til nå vært identifisert med nummer. På vestsiden var de merket med nr.1 innerst og deretter 3,5 og 7 utover. På østsiden er et par av de innerste bryggene drevet av Lunde Båt (?), mens de 4 ytterste tilhører Asker Marina med betegnelse 2,4,6 og 8 utover..

 

Anlegget ser ikke ut som på bildet idag. Hele tangen er bygget ut nordover og det blir lagt ut nye brygger på begge sider videre utover. Angivelig skal både Asker Marina og båtforeningen få flere plasser, men hvordan de fordeles på de ulike bryggene vet jeg ikke...

 

Jeg har selv hatt plass på Tangen i mange år og innbiller meg at du kanskje slipper litt støv og støy fra veien der. Dessuten, - om du er typen som liker å "bryggeseile" er det sol mye lenger utover kvelden ute på Tangen enn langs veien...

 

Vindmessig ligger du som i en andedam de fleste av dagene i året. Bukta gir godt le for det meste av vind fra Ø til SV. Kommer det kraftig vind fra NV til NØ står den rett inn, - men det blir sjelden bølger...

 

Om du synes det ser trangt ut mellom bryggene kan det kanskje være interessant å vite at det ser ut til å bli mye bedre plass nord for dagens brygge 7 og brygge 8. Her graves en kanal tvers gjennom moloen og det ser ut til å bli en ganske stor åpning før du kommer til de nye bryggene videre utover..

Link to post
Share on other sites

Takker for svar så langt.

Ja Bukta er litt billigere enn Tangen, uten at det er det helt avgjørende. Jeg har fått plass langt utpå D-bryggen, er det ok? Ville ut pga både solforhold og svevestøv fra vei og trafikk. Skjønner jeg innspillene riktig er jeg da på brygge 4 sett ovenfra?

Jeg skal da altså bruke den store fellesparkeringen, er den gratis er det avgifter, sesongkort eller hva? Blir ett lite stykke å gå ser jeg, men er jo overkommelig.

 

Igjen takk, dette hjelper mye.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...