Jump to content

Syrefaste skruer i messingpumpe - Yanmar 30GM3F


arkmarin

Recommended Posts

Jeg har skiftet zimmerringen i vannpumpa, De gamle skruene er av messing og har veldig dårlige stjernespor i skruehodet. På nettet så jeg et firma selge syrefaste skruer med vingmuttere, for å erstatte de myke messingskruene. Jeg er litt skeptisk til dette. Hvordan vil messing, syrefast stål og salt sjø trives i lag? Har noen erfaring med dette?

Link to post
Share on other sites

Det er vel Mortensens Technich ( Mc-Peller selgeren ) som har dette produktet.

http://www.mortensen-technics.no/index.php?p=1_6_Produkter

 

Har også vurdert å bytte til syrefaste pinnskruer. Mener det var en slik diskusjon for noen år siden, og da ble det ikke spesiellt anbefalt, så jeg kom aldri lenger enn med tanken ( og har fortsatt messingskruer med dårlig spor :blush: )

Link to post
Share on other sites

Jeg monterte slike skruer for 3-4 år siden. Fungerer veldig fint det! Hadde den stått nedsenket i vann så hadde jeg kanskje vært i tvil, men slik det normalt sett er på en slik pumpe ser jeg ikke noe problem med dette.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Alle båtsjapper har vel liggende slike orginalskruer trudde eg. Så dårlig spor skulle iallefall la seg gjøre å unngå. Eg kjøpte alle mine nye, og har de gamle i reserve i tilfelle eg skulle miste en under motor ved impellerinspeksjon/skift.

Syrefast hadde eg ikkje vert betenkt med å bruke i heiletat. Dette kan jo inspiseres enkelt årlig uansett :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...