Jump to content

Syrefaste skruer i messingpumpe - Yanmar 30GM3F

arkmarin

Recommended Posts

Jeg har skiftet zimmerringen i vannpumpa, De gamle skruene er av messing og har veldig dårlige stjernespor i skruehodet. På nettet så jeg et firma selge syrefaste skruer med vingmuttere, for å erstatte de myke messingskruene. Jeg er litt skeptisk til dette. Hvordan vil messing, syrefast stål og salt sjø trives i lag? Har noen erfaring med dette?

Det er vel Mortensens Technich ( Mc-Peller selgeren ) som har dette produktet.

http://www.mortensen-technics.no/index.php?p=1_6_Produkter

Har også vurdert å bytte til syrefaste pinnskruer. Mener det var en slik diskusjon for noen år siden, og da ble det ikke spesiellt anbefalt, så jeg kom aldri lenger enn med tanken ( og har fortsatt messingskruer med dårlig spor :blush: )

Alle båtsjapper har vel liggende slike orginalskruer trudde eg. Så dårlig spor skulle iallefall la seg gjøre å unngå. Eg kjøpte alle mine nye, og har de gamle i reserve i tilfelle eg skulle miste en under motor ved impellerinspeksjon/skift.

Syrefast hadde eg ikkje vert betenkt med å bruke i heiletat. Dette kan jo inspiseres enkelt årlig uansett :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...