Jump to content

Kan jeg bytte det ene startbatteriet ?


Puffen

Recommended Posts

Jeg har 2 motorer med hvert sitt startbatteri. Det heter seg at en aldri skal bytte det ene batteriet i en batteribank. Selv om batteriene er lasket i hop via laderen, så oppfører de vel seg ikke som i en bank ? Det er laget et litt tøvete opplegg for baugpropellen, der den er forsynt fra det ene startbatteriet. Dette batteriet er self. dårlig.

Link to post
Share on other sites

Så vidt eg forstår deg her, er det to motorer med kvar sitt startbatteri. I so fall skal det vera heilt greit å bytta det eine batteriet. Det som IKKJE er greit er å bytta eine 12 volts batteriet i ein 24 volts batteribank. Då blir risikoen stor for trøbbel.

 

Magne

Link to post
Share on other sites

Her kommer du nok til å få like mange forskjellige svar som medlemmer her inne , men jeg slenger meg på.

 

Om du har to separate motoranlegg med hvert sitt batteri er det ok å skifte det ene. Du skriver at dem er sammenkoblet via lader. Er det en ledning fra hver batteripluss som er koblet til den samme skruen på laderen din er batteriene sammenkoblet. Dvs at bytter du det ene blir det sammen koblet med det andre som kanskje ikke er 100 prosent lengre... Da vil det spise litt på det nye.. Har du derimot lader med to separate utganger... altså en skrue til hver batteri burde det ikke være noe problem.

 

Og det går sånn nogenlunne bra uasett og , men du kan få litt redusert levetid på det nye du putter inn om det andre sikler og eter litt på det når ikke du bruker båten og den står uten lading...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...